Adalékok a BL2-es mozdonyok történetéhez az amerikai szaksajtóból





A BL2-es dízelmozdony mellékvonali szolgálatra tervezett gép volt (BL: branch line, mellékvonali. Emiatt viszonylag kevés vásárlója volt, sok vasút a fővonalról levetett mozdonyt használt a mellékvonalain. De elterjedtek voltak az országban, és így sok esemény történt velük. Érdekes, egyéni formájukkal feltűnést keltettek.






Chicago & Eastern Illinois Rr

Road no. Unit HP Total units Builder Builder type Date
200-201 1500 2 EMD BL2 1948
202 1500 1 EMD BL2 1948 ex-BL1 499





1964. november 8:

Az EMD "Monguz" mozdonyát kiállítják a Chicago melletti Joliet állomáson, Felvonul a mozdony a Rock Island Lines fővonalán és egy mellékvonalon tér vissza. A kiállítást a Railroad Club of Chicago és a Midwest Railroad Society szponzorálja.
A felvonulás jármúvei a nemsokára szétvágandó elővárosi személykocsik lesznek, melyek lehúzható ablakúak. Lehet, hogy gondola kocsik is lesznek a vonatban (ez azért érdekes, mert vonatfényképészek nagyon szerettek a magas oldalfalú kocsiban utazni).



Egy, a Geepek előtti mozdony az Electro-Motive-tól. Figyelemre méltó a nagyon jó kilátás a vezetőfülkéből. A Bangor & Aroostok mozdonya Seaportban (Me) vár a következő menetre.

TRAINS


További Bangor and Aroostook BL2-esek: 53 (1972 szeptember 4-én (együtt egy F3 No. 47-essel) balesetben megsérült, a baleset oka pálya alámosás volt, 1973-ban szétbontották, a BAR egy felújított F3-at használt helyette, az F3 felújítása a balesetes BL2-esből történt),
55, 57,
A társaság 8 BL2-est működtetett álatlános szolgálatban, Western Maryland pedig párban (két mozdony, mindkettő egy-egy slug-gal), a Hagerstowown, Md. pályaudvaron.




Rock Island vontatók, múlt és jelen

Road no. Unit HP Total units Builder Builder type Date Notes
425-429 1500 2 EMD BL2 1948-49 Scrapped

A Rock Island BL2-jei szabványos katalógus-darabok voltak, kivéve, hogy a chicagói elővárosi forgalomban járókba gőzkazánt szereltek.




Ahol a "Scrapped" úgy értendő, hogy a gyárban történt. Ezt a BL2-est pl. GP35-ösökre "traded in", vagyis becserélték (árbeszámítással :-)  ).

TRAINS magazin, 1965 december.



A becenevén Chessie, hivatalosan Chesapeake & Ohio BL2 83 egyike volt annak a 14 mellékvonali mozdonynak, melyeket nagyobbrészt a Pere Marquette rendelt, de már a C&O-hoz érkeztek be, és végül GP30-asokra cserélték be 1962-ben.


1948-49-ben a BL1 demonstrátor egység csatlakozott az 58 gyártási BL2-eshez, melyeket kilenc különböző vasútnak adtak el.

Az 1948-ban készült BL1 demonstrátort (ex. BL1 499) BL2-esre építették át, és eladták a Chicago & Eastern Illinois társaságnak, mint No. 202-t. Az átépítés lényege a főkeret megerősítése volt, hogy más vonatba ne csak utánfutóként sorozhassák be.

A MONON 1948-49-ben 9 BL2-t vett, módosított kialakítással a még jobb kilátás érdekében. Egyik volt a No. 36-os. Volt 37-es MONON BL2 is. A MONON átszámozta két Fairbanks-Morse H15-44-esét 36-37-ről 45-46-ra, hogy elkerülje a konfliktust a BL2-esek második rendelésének a számaival.
A MONON a 32-es BL2-est Louisville Kentucky Railroad Museum-ának adományozta, kompletten, motorral együtt.

A Boston & Maine a BL2-es trade-in akcióban GP18-asokat kapott, pl. az 1770-est. A B&M-nél BL2-esek voltak az 1550-1554-esek.

L&N odaadta a 32-esét, az ex-MONON BL2-est (trakciós motorok nélkül) a Kentucky Railway Museumnak.

Bangor & Aroostook, "the potato railroad"-nak 8 BL2-ese volt, egyik az 57-es. Ezt a BAR átfestette az eredeti szürke-kék-sárga színezésre és 557-esre számozta át. A mozdony neve American Railfan lett. Ex-BAR 52 és 56 BL2-es az Arizona Eastern műhelyéből lett múzeumba  került, Bixby-be, Arizonában.

Minden BL2-t tulajdonló társaság:
Bangor & Aroostook, Boston & Maine, Chicago & Eastern Illinois, Florida East Coast, Missouri Pacific, Monon, Pere Marquette (később C&O), Rock Island, Western Maryland.

A Western Maryland No. 81-es BL2-ese járt a Slug 138-T-vel is, Hagerstownban, tolató szolgálatban. Később átszámozták Chessie System 7181-esre. (WM 81-82 -> Chessie 7181-7182.) Később a 7181 ment a B&O múzeumba, ott a WM mozdonyaként állították ki.
A 7181-7182-k később 7171-7172-k lettek.

No. 54 a LASB társasághoz került, a DO (Delaware Otsego Corporation) átvette 1986-ban. Ez az Ex-BAR 54, tulajdonos a Wayne County (Pa), Chamber of Commerce, LASB festést hord, szolgálatképes.

BL2-est
, a korábbi Milwaukee Road Janesville körfűtőház mozdonyát lízingelték Glenn Monharttól.




Egy nagy túlélő: a 2 működő BL2-es egyike, korábban a Bangor & Aroostook 54-es, 2007. autusztus 25-én a philadelphiai White Mills közelében turistavonatot vontat.   Fred Jones felvétele a TRAINS-ből.

                                                                                    manhattani

                                                                                     gyűjtés

                                                                                    2011. március 22.