|
Adalékok a
BL2-es mozdonyok történetéhez az amerikai
szaksajtóból |
A BL2-es dízelmozdony
mellékvonali szolgálatra tervezett gép volt (BL: branch line, mellékvonali.
Emiatt viszonylag kevés vásárlója volt, sok
vasút a fővonalról levetett mozdonyt használt a
mellékvonalain. De elterjedtek voltak az országban,
és így sok esemény történt velük.
Érdekes, egyéni formájukkal feltűnést
keltettek. |
Chicago & Eastern Illinois Rr |
Road no. | Unit HP | Total units | Builder | Builder type | Date | |||
200-201 | 1500 | 2 | EMD | BL2 | 1948 | |||
202 | 1500 | 1 | EMD | BL2 | 1948 | ex-BL1 499 |
1964. november 8: Az EMD "Monguz" mozdonyát kiállítják a Chicago melletti Joliet állomáson, Felvonul a mozdony a Rock Island Lines fővonalán és egy mellékvonalon tér vissza. A kiállítást a Railroad Club of Chicago és a Midwest Railroad Society szponzorálja. A felvonulás jármúvei a nemsokára szétvágandó elővárosi személykocsik lesznek, melyek lehúzható ablakúak. Lehet, hogy gondola kocsik is lesznek a vonatban (ez azért érdekes, mert vonatfényképészek nagyon szerettek a magas oldalfalú kocsiban utazni). |
Egy,
a Geepek előtti mozdony az Electro-Motive-tól. Figyelemre
méltó a nagyon jó kilátás a
vezetőfülkéből. A Bangor & Aroostok mozdonya Seaportban
(Me) vár a következő menetre. TRAINS |
További
Bangor and Aroostook BL2-esek: 53 (1972 szeptember 4-én (együtt egy F3
No. 47-essel) balesetben
megsérült, a baleset oka pálya
alámosás volt, 1973-ban szétbontották, a
BAR egy felújított
F3-at használt helyette, az F3 felújítása a
balesetes BL2-esből történt), 55, 57, A társaság 8 BL2-est működtetett álatlános szolgálatban, Western Maryland pedig párban (két mozdony, mindkettő egy-egy slug-gal), a Hagerstowown, Md. pályaudvaron. |
Rock Island vontatók, múlt és jelen |
Road no. | Unit HP | Total units | Builder | Builder type | Date | Notes | ||
425-429 | 1500 | 2 | EMD | BL2 | 1948-49 | Scrapped |
A
Rock Island BL2-jei szabványos katalógus-darabok voltak,
kivéve, hogy a chicagói elővárosi forgalomban
járókba gőzkazánt szereltek. |
Ahol
a "Scrapped" úgy értendő, hogy a gyárban
történt. Ezt a BL2-est pl. GP35-ösökre "traded
in", vagyis becserélték
(árbeszámítással :-) ). TRAINS magazin, 1965 december. |
A becenevén Chessie, hivatalosan Chesapeake & Ohio BL2 83 egyike volt annak a 14 mellékvonali mozdonynak, melyeket nagyobbrészt a Pere Marquette rendelt, de már a C&O-hoz érkeztek be, és végül GP30-asokra cserélték be 1962-ben. |
1948-49-ben
a BL1 demonstrátor egység csatlakozott az 58
gyártási BL2-eshez, melyeket kilenc
különböző vasútnak adtak el. Az 1948-ban készült BL1 demonstrátort (ex. BL1 499) BL2-esre építették át, és eladták a Chicago & Eastern Illinois társaságnak, mint No. 202-t. Az átépítés lényege a főkeret megerősítése volt, hogy más vonatba ne csak utánfutóként sorozhassák be. A MONON 1948-49-ben 9 BL2-t vett, módosított kialakítással a még jobb kilátás érdekében. Egyik volt a No. 36-os. Volt 37-es MONON BL2 is. A MONON átszámozta két Fairbanks-Morse H15-44-esét 36-37-ről 45-46-ra, hogy elkerülje a konfliktust a BL2-esek második rendelésének a számaival. A MONON a 32-es BL2-est Louisville Kentucky Railroad Museum-ának adományozta, kompletten, motorral együtt. A Boston & Maine a BL2-es trade-in akcióban GP18-asokat kapott, pl. az 1770-est. A B&M-nél BL2-esek voltak az 1550-1554-esek. L&N odaadta a 32-esét, az ex-MONON BL2-est (trakciós motorok nélkül) a Kentucky Railway Museumnak. Bangor & Aroostook, "the potato railroad"-nak 8 BL2-ese volt, egyik az 57-es. Ezt a BAR átfestette az eredeti szürke-kék-sárga színezésre és 557-esre számozta át. A mozdony neve American Railfan lett. Ex-BAR 52 és 56 BL2-es az Arizona Eastern műhelyéből lett múzeumba került, Bixby-be, Arizonában. Minden BL2-t tulajdonló társaság: Bangor & Aroostook, Boston & Maine, Chicago & Eastern Illinois, Florida East Coast, Missouri Pacific, Monon, Pere Marquette (később C&O), Rock Island, Western Maryland. A Western Maryland No. 81-es BL2-ese járt a Slug 138-T-vel is, Hagerstownban, tolató szolgálatban. Később átszámozták Chessie System 7181-esre. (WM 81-82 -> Chessie 7181-7182.) Később a 7181 ment a B&O múzeumba, ott a WM mozdonyaként állították ki. A 7181-7182-k később 7171-7172-k lettek. No. 54 a LASB társasághoz került, a DO (Delaware Otsego Corporation) átvette 1986-ban. Ez az Ex-BAR 54, tulajdonos a Wayne County (Pa), Chamber of Commerce, LASB festést hord, szolgálatképes. BL2-est, a korábbi Milwaukee Road Janesville körfűtőház mozdonyát lízingelték Glenn Monharttól. |
Egy nagy túlélő: a 2 működő BL2-es egyike, korábban a Bangor & Aroostook 54-es, 2007. autusztus 25-én a philadelphiai White Mills közelében turistavonatot vontat. Fred Jones felvétele a TRAINS-ből. manhattani gyűjtés 2011. március 22. |