|
Dízelmozdony új szerepben |
A tíz hónapos átalakítási munka kezdete: a 9013-as megérkezik a Relco Albia járműjavítóba. Először kirámolják a belsejét. |
Hőszigetelés a kemény
montanai telek ellen, a tetőventilátorok
nyílását fényáteresztő
kupolával borítják, nagynyomású
vízsugárral távolítják el a
több évtizedes szennyeződést és a régi
festést a mozdonyszekrényről, aztán több
órányi homokfújás, karosszériamunka
és újra homokfújás következik. Az EMD eredeti festési mintáját az elmúlt negyven évben nem használták, de most eszerint festik le a mozdonyszekrényt a DuPont Imron festékével, a szín neve: "Big Sky Blue". A Great Northern használta ezt a színt. Végül a festők "kicsomagolják" a mozdonyt. |
Előkerül a hegyi kecske is, a Great Northern jelképállata, és a mozdony teljes pompájában várja az indulást az albiai műhelyből a montanai Essexbe. |
A mozdony a V-CHCTA-1-23A jelű vonatba sorozva megy végleges helyére. Az csak véletlen, hogy épp a vontató mozdonyok mögé sorozták. |
A több mint 100 tonnás mozdonyszekrényt Caterpillar daruk emelik rá a kiépített vágányra, 2009. szeptember 11-én. |
És megnyithatja kapuját a vendégek előtt a luxus-szállodai apartman. A valósághűen helyreállított vezetőállás mögött jól felszerelt konyha és ötcsillagos lakosztály van. (Amerikában szokás, hogy lakosztályhoz teljesen felszerelt konyha tartozik, ahol a napi takarítás során a saját edényeid mossák el, nem keverik másokéval.) |
A hálószoba sem kevésbé luxuriőz. A piros-fehér-zöld csíkokon ne fantáziáljunk sokat, főleg hogy alul zöld-fehér-piros a sorrend. Az egészet Hudson Bay takarónak hívják. |
Ha pedig a szép napsütésben a kedves vendégnek kinézni támad kedve, ablakot nyit a mozdony oldalán. |
Így lesz egy régi
mozdonyból vasútmániások
luxus-lakosztálya. A TRAINS Locomotive 2010 különszáma nyomán. Tom Lambrecht felvételei. manhattani 2010. szeptember 24. |
|