Ez
az AC4400CW-es az utolsó az elsõ három ilyen
típusú mozdonyból a UP-nél, 1994-ben
szállította a GE. Ezzel a UP olyan messze ment el,
ameddig csak mehetett... A mozdonyjelölési rendszere
megtelt. George R. Cockle fényképe a TRAINS magazinból. A UP a rendszerébe illesztette a Chicago & North Western, a Denver & Rio Grande Western, a Southern Pacific és a Cotton Belt mozdonyflottáját, miközben folytatta a mozdonyvásárlását is, így kifogyott a mozdonyszámokból. 7200 mozdony van a rosterében, és sok rendelés alatt. Az 1999-ben bejelentett 1000 darabos GM SD70 rendelés számára már nincs egybefüggõ szabad számmezõ. |
Nagy
szervezetben a változtatás nem csak annyi, hogy új
jelet teszünk a nyilvántartott egységekre. A
mozdonyszám legutolsó helye van a jármû
oldalán. Rengeteg nyilvántartásban szerepel,
és nem utolsósorban a mozdony
számítógépében, ahogyan
azonosítja önmagát. A UP gondosan megtervezte az átszámozás menetét. Nem tehetett másként: betervezte, hogy lesz mozdony, amelyik kétszer is számot vált, mielõtt a véglegeset ráfestik, és legalább egy esetben két mozdony viseli ugyanazt a számot, egy vagy két napig, a statisztikusok és könyvelõk óriási örömére... A teljes átszámozás közel 3000 egységet érint. Egyszerûbb lett volna öt számjegyû számozási rendszert, vagy osztály szerinti jelölési rendszert kialakítani, ahogy például Nagy-Britanniában is van. Csakhogy rengeteg számítógépes nyilvántartási rendszer, köztük az Észak-Amerikában széles körben használt UMLER csak négy számjegyet enged meg egy mozdony jelölésére. (A most formálódó Burlington Northern Santa Fe Canadian National rendszer szintén beleütközik e problémába.) A UP kapott egy második jelölést: a UPY-t. Ezt pályaudvari tolató- |
és
gurítódmbi mozdonyokra, mint a SW1500, MP15, GP15
és az SD38-2, alkalamazza majd a UP. Minden más mozdonyt
UP-vel jelöl. Emellett a UP jogosult használni nem csak az
utóbb beolvasztott vasutak jelölését, mint a
CNW, DRGW, MP, MKT, SP, SSW és a WP, de olyanokét is,
amik már jóideje megszûntek: C&EI, T&P, CGW
és M&StL. Ezek a jelölések teherkocsikon még sokáig megmaradnak, de mozdonyokra alkalmazni nem lett volna célszerû. 3000 mozdonyt átszámozni óriási munka, és a UP úgy számít, hogy legalább két évig tart. Ez körülbelül 120 000 öntapadó fólia felragasztását jelenti. De a mozdonyátszámozás sokkal több, mint öntapadó fólia, festés és számtábla. Az AEI jeladókat ki kell cserélni az új kódúra, át kell programozni a fedélzeti számítógép rendszert, a mikroprocesszoros vezérlõket, az adatrögzítõ rendszereket és a Distributed Power számítógépeket minden mozdonyon. A Harriman Dispatching Centerben a vonatjelentõ rendszereket és a számítógépeket a szintén át kell állítani. Sok a munka a vegyes tulajdonviszonyú mozdonyok (lízingelt, a gyár tulajdonában lévõ, stb.) pénzügyi jelentési rendszerének a megváltoztatásával. De még ez sem elég: a "Renumbering Plan 2000" során még mindig más társaságok színeiben álló, már UP mozdonyok átjelölését is meg kell oldani. |
Ilyen
mozdonyok a még mindig C&NW, Rio Grande, SP és Cotton
Belt liveryt hordozók, több százan vannak. Ezek UP
számot kapnak. Eddig az volt a gyakorlat, hogy az
esedékes nagyjavításon kapják meg a UP
színüket, de most az átszámozással fel
kell tüntetni rajtuk a UP számot. Ezek a mozdonyok
sárga (Armour yellow, UP sárga színû)
táblát kapnak, az orrukra nagy UP címert, a
vezetõállás oldalára pedig az új
pályaszámot vörössel. Bár kis UP jel ott
is lesz, az eredeti festésük egyébként
érintetlen marad, legalábbis egy ideig. Az idõ meghozza azt, hogy az utolsó C&NW mozdony "ball and bar" festése is eltûnik, amit pedig 1891 óta hordoznak vasúti jármûvek. A nagy hal megeszi a kis halakat. |