Egy American mozdony gyártása a Pennsylvania Railroad Altoona járműgyárában, 1888-ban



Az első 4-4-0 (2'B), American-nek nevezett tengelyelrendezésű mozdonyt  1836-ban Henry R. Campbell mutatta be, aki Matthias W. Baldwinnak, a mozdonygyárosnak volt a munkatársa.  A kiegyensúlyozott felépítésű mozdony remekül megfelelt az abban az időkben kanyargós, könnyű sínanyaggal fektetett pályákra, és az akkori rövid és könnyű vonatokhoz nem kellett több két hajtott kerékpárnál.

Egy időben a leggyakoribb (majdnem egyedüli) tengelyelrendezés volt az észak-amerikai vasutaknál. A vasúttársaságok hatalmas mozdony igényét saját mozdonygyártással, és ott is a szerelési idő nagy mértékű lecsökkentésével elégítették ki. Így szereltek készre egy gőzmozdonyt két nap alatt.

(Megjegyzendő, hogy ez úgy volt lehetséges, hogy vásárolták, vagy előre legyártották a szabványos kazánt a mozdonyhoz.)





A kazán felszerelése a főkeretre,  6 órai munka.   Készen: hétfő délutánra.





Kerekek a főkeret alatt és a vezetőállás a helyén.  16 órai munka.  Készen: kedd reggel 7 órára.






Gőzben, futópróbára készen.  Kb. 7 órányi munka.  Készen: kedd délután 2 óra 50 percre.



Egy gőzmozdony összeszerelése kétnapi munka volt a Pennsylvania társaság Altoona műhelyében. A képek az akkoriban, a XIX. század második harmadában tipikus American (4-4-0, 2'B) mozdony szerelésének a fázisait mutatja. Ezt a mozdonyt tartják az Egyesült Államok felépítőjének. Mikor teljessé vált az első amerikai transzkontinentális vonal, mely biztosította az állam egységét, a két irányból érkező, mindkét vonat mozdonya American volt.

A Pennsylvania vasúttársaság is gyártott gőzmozdonyokat, amellett, amiket a philadelphiai Baldwin Locomotive Works-től vásárolt. A saját gyártás talán azért kellett, hogy tréningben tartsa a mérnökeit, mert azok tervezték a Baldwin által gyártott mozdonyokat is. Akkoriban a vasúttársaságok sok rajzzal mentek a mozdonygyárba rendelni. Az első, tényleg a mozdonygyár által tervezett mozdonyok dízelek voltak.

A Pennsylvania gőzös tervező csapata nagyon jó volt, olyan remek mozdonyok kerültek le a rajzasztalukról, mint a 4-4-2-es E-6, a 4-6-2-es K-4 és a 4-8-2-es M-1 osztályú gőzmozdonyok.

Peter Newark's Western Americana, [1]-ből



FORRÁS

 

  • Mike Del Vecchio: Railroad Across America, A celebration of 150 years of railroading  [1]
  • George H. Drury (compiled) Guide to North American Steam Locomotives [2]









manhattani
2016. május 2.