A címképen az amerikai, nem osztott főkeretes mozdonyfejlesztés egyik csúcsa a 4-8-4 (kontinensiül 2'D2', Amerikában legtöbbször Northernnek nevezett mozdony volt. A képen a Chicago, Rock Island & Pacific vasúttársaság nagyon szép, 5000-es mozdonya. Az ALCO 1929 februárjában szállította, nyolc hónappal a nagy tőzsde összeomlás előtt. Az R67B osztályú mozdony S-434 jelű specifikáció szerint épült, és az első  Northern volt a társaságnál.

A mozdony jól teljesített távolsági vonatok vontatásában a jellemzően sík vidéki vonalakon, és a Rock Island az USÁ-ban a legnagyobb, 85 darabos Northern flottát gyűjtött be.
                                                                                               Alco gyári fénykép [1]-ből



Címkép a főoldalon:
A gyorsvonat Reno állomásáról indul kelet felé. A mozdony 84 hüvelykes (2133 mm-es) átmérőjű
hajtott kereke a legnagyobb volt a Southern Pacificnél. Az Atlantic (4-4-2, 2'B1') elrendezésű mozdony ideális volt a sík vidéken. Az út további szakaszán 4-6-2-esre, Pacificre cserélték.
Ezt, a 3009-es mozdonyt 1902-ben a Baldwin gyártotta és Vauclain kompaund volt. Egyetlen ilyen A-1-es mozdonyt sem építettek át ikergézepezetessé. 1923 és 1929 között vágták szét őket. Néhány átépült A-3-assá és A-5-össé és az 1950-es évekig működött. A kép 1904-ben készült.
                                                                                                                     Stanley Palmer fényképe a Nevada State Railroad Museumban, [4]-ből




       


















 >  Főoldal / Main page