Ez a mozdony az amerikai, nem osztott főkeretes mozdonyfejlesztés egyik csúcsa a 4-8-4 (kontinensiül 2'D2', Amerikában legtöbbször Northernnek nevezett mozdony volt. A képen a Chicago, Rock Island & Pacific vasúttársaság nagyon szép, 5000-es mozdonya. Az ALCO 1929 februárjában szállította, nyolc hónappal a nagy tőzsde összeomlás előtt. Az R67B osztályú mozdony S-434 jelű specifikáció szerint épült, és az első  Northern volt a társaságnál.

A mozdony jól teljesített távolsági vonatok vontatásában a jellemzően sík vidéki vonalakon, és a Rock Island az USÁ-ban a legnagyobb, 85 darabos Northern flottát gyűjtött be.
 
                                                                                                                                 Alco gyári fénykép Bob Liljestrand: Alco Reference #1-ből



       


 GYÁRTÁS

 Brit és amerikai

PÁRHUZAMOS ÉLETRAJZOK: Az amerikai Sacramento Shop és a brit Swindon Works 1. rész: 1837 - 1860 manhattani, 2014. április 7.
PÁRHUZAMOS ÉLETRAJZOK, 2. rész: Swindon 1860 -1900 manhattani, 2017. július 15.





Az American (4-4-0) gyártása a XIX. században
manhattani, 2016. május 2.








 Gőzös üzem

Jászapáti vasútállomás és a gőzvontatás emlékei manhattani, 2009. április 26.





 Különleges

Gőzvontatás a londoni földalattin manhattani, 2014 május 22.
A britek új gőzöst építettek: a Tornado manhattani, 2009 április 26.



 Mozdony

Két mozdony, két templom manhattani, 2014 július 21.
Melyik a legnehezebb amerikai gőzmozdony? manhattani, 2012 május 29.
A Norfolk & Western Mallet-jei manhattani, 2014 március 22.
A britek új gőzöst építettek: a Tornado manhattani, 2009 április 26.