Hírek > 2013. április |
Vasúti hírek, érdekességek, 2013. április |
Az amerikai vasutak és a hó Steve Glischinski felvétele a 2013. áprilisi TRAINS-ből
Az amerikai vasutak sokat szenvednek a hótól. Sok pálya van víz mellett vagy közelében, és a még télen is párolgó vizek nagy hóeséseket okoznak. A képen a Union Pacific Z-CHEM vonatának első mozdonya, mely Norfolk & Southern színekben játszik, csap bele a friss hóba, Lake Elmónál, Minnesotában, 2010. december 13-án. |
A
2012-13-as tél első fele enyhe volt Amerikában, de
január közepén az északi
síkságoktól Long Islandig (a keleti partig)
fagypont alatti hőmérséklet volt. "Hidegben minden
lassabban megy és a levegő is lassabban mozog" mondja egy
mozdonyvezető. "Ha 50 mérföldes sebességgel megyek
(kb. 80 km/h) és havazik, ha meg kell állnom, egy
mérfölddel korábban kezdek fékezni mint meleg
időben, mert a fékek nem fognak, míg fel nem melegszenek.
Előbb le kell tisztítani a havat és a jeget róluk." A kis tolatómozdony féktuskóit 2,5 - 4,5 kp erővel kell a kerekekhez nyomni, hogy ez melegen tartsa és a kerekek tapadjanak. |
A
legnagyobb késéseket a síntörések
okozzák. Néha még a modern hegesztett sínek
is törnek. Január 25-én a Long Island Rail Road
leállította a forgalmat a Ronkonkoma vonalon (Ronkonkoma
a rókakoma indián neve és ez a LIRR egyik nagyon
fontos vonala), mert 4,5 hüvelykes (114 mm) rés keletkezett
az eltört sínben. A vonatokat buszok
pótolták, és hogy az átszálló
utasok ne fázzanak, a LIRR egy fűtött vonatot
állított Farmingdale állomásra. Január harmadik hetében Chicagót a magas hó mellett sarkvidéki eredetű hideg szél is megtámadta. A város bejáró vasút társasága, a Metra hasznot húzott abból, hogy sok vonata a BNSF és a UP vonalán halad, mert ezek tisztán tartják a pályájukat a tehervonataik számára. A hideg kevéssé sújtotta a Metrát, mert a járműállománya és a berendezései újak, modernek. |
A munkások kézi eszközzel takarítják el a havat és a jeget a kitérőről. Steve Glischinski felvétele a 2013. áprilisi TRAINS-ből
A nagyon hideg időszakban a Chicago Transit Authority többlet biztber munkást rendelt ki, különösen éjszakánként, ők működtették az éjjel ritkán használt váltókat, megelőzve így a befagyásukat. Akár vasutas valaki, akár utas, számára a hó és a hideg az élet normál velejárója, idejekorán fel kell rá készülni, és közben lehet reménykedni a tavasz gyors eljövetelében. Steve Glischinski cikke nyomán a TRAINS-ben
|
PTC biztosítóberendezés a BNSF-nél Egy súlyos vasúti baleset után, ahol a mozdonyvezető SMS-t írt, nem vette figyelembe a megállj jelzést és beleütközött egy tehervonatba, az USA kormánya kötelezővé tette a vasúttársaságok fővonalain a Positive Train Control elvű biztosítóberendezés kiépítését. Az elvet a Burlington Northern Santa Fe (BNSF) vasút az Electronic Train Management System (EMTS) nevű saját fejlesztésű rendszerrel valósítja meg. A rendszer 7.0-s verzióját nyújtotta be szövetségi jóváhagyásra a Federal Railroad Administration-hoz (FRA). A BNSF meg is kapta a jóváhagyást, mert az EMTS is teljesíti a követelményeket: megakadályozza a vonatok ütközését, biztosítja az állandó és ideiglenes lassújelek végrehajtását, |
a pálya menti jelzők rendszerét átlapolva működik, és megelőzi, hogy a vonatok helytelen állású váltókon haladjanak át. A PTC elvű biztber alkalmazását a Railroad Safety Improvement Act 2008 teszi kötelezővé. A BNSF már 2003-ban benyújtotta az EMTS rendszerét az FRA-hoz és megkezdte a kiépítését a legforgalmasabb vonalain. Az első rendszert 2006-ban helyezte üzembe a BNSF: A vasúttársaság 2013-ban 250 millió USD-t fordít a PTC kiépítésére. Ez kevesebb, mint a 2012-es 300 millió. Brian Schmidt cikke nyomán a TRAINS-ben
|
Lengyel gőzös rekord futása A 2-6-2-es mozdony a Wolsztyn Experience programban szerepel Lengyelországban, és több mint 250,000 mérföldet tett meg 2001 óta, ezzel rekordtartó ebben a században. Carl Franz fényképész utazásokat is szervez, cmfrr@aol.com, |
MTU
motor hirdetés a TRAINS utolsó oldalán, az egyik
hirdetési főhelyen. Egy kiállításon azt
hallottam a cég képviselőjétől, hogy tilos a
vasúti alkalmazás és a Mercedes márka
összekapcsolása. Talán ártana a Mercedes
hírnevének :-) Ez a 4000-es sorozatú, R54-es motor kipufogógáz utókezelés nélkül elégíti ki az EPA Tier 3-as szennyezőanyag kibocsátási előírásokat. A 12V motor 2400, a 16V 3200 Le teljesítményű. Továbbiakért: www.mtu-online.com |