Hírek vasutakról, vonatokról |
Versenytárs a Megabus az Amtrak számára? Bár
az Amtrak ez évben is utasszám rekordot dönt,
megérzi a feltörekvő új busz
társaságok konkurenciáját. A diszkont
buszos cégek, mint a Boltbus, a LuxBus Amerika, és
különösen a Megabus gyorsan növekednek. Egy
buszjáraton vannak 1 dolláros helyek. Ha elfogynak, a
következő helyek ára emelkedik. Mikor azok is elfogynak, a
következők még drágábbak lesznek és
így tovább. A legmagasabb ár pl. Chicago és Minneapolis között 35-39 dollár.
A busztársaság úgy tartja alacsonyan az árát, hogy az utaskiszolgálás a fapados légitársaságokhoz hasonlóan minimális. Nincsenek buszállomások, még esőbeállók sem. Jegyet csak online lehet venni. Másik különlegesség, hogy a buszok nagy többsége nonstop. Akkor van egy, legfeljebb két megállás, ha az útvonal nagyon hosszú. A buszon viszont jó a kiszolgálás, minden buszon van Wi-Fi, ami a vonatokon általában nincs, és az üléseknél konnektor. Az Amtrak ezzel szemben több jegyeladási módot, állomási szolgáltatásokat, a vonaton bárt és étkezőkocsit kínál. A Chicago - Minneapolis jegy másodosztályú ülőkocsiban munkanapon 48 dollár 50 cent. Az Empire Bilder, a néhai Great Northern vonata északon a Csendes-óceántól Chicagóig, 2012-ről idénre 1,2%-ot vesztett utasai számából, idén csak 536 ezren utaztak rajta. Igaz, hogy a bevétel 1,1%-kal nőtt. Ezen a vonaton kevesen utaznak végponttól végpontig, inkább a kisebb és nagyobb városok között. A busz főleg nagyobb városok között szállít, megállás nélkül. Két fajta szolgáltatás, mindkettő növekvő. Alexander B. Craighead, szabadúszó közlekedési újságíró cikke nyomán |
Villamos tápellátási vészhelyzet a Northeast Corridoron A
Washington - New York - Boston vasútvonal északi
szakaszán, a New York állambeli Mount Vernon és a
connecticuti Stamford között szeptember 25-én
megszakadt a felsővezeték táplálás a
Consolidated Edison trafóállomása felől. Ez a
szakasz 130 ezer bejárót szolgál ki és
több mint 240 vonat jár itt naponta (és ez csak egy New York
öt bejáró vonalának). Először 3
hétre becsülték a helyreállítás
idejét, de a civil vezetők tiltakoztak, ezért
dízel vontatással helyreállították
az eredeti kapacitás 50%-át, és
megkérték azokat, akik tehetik, hogy maradjanak otthon.
Aztán 12 nappal később helyreállt az eredeti rend.
A Metro North, a bejáró vasúttársaság
visszatérített a kifizetett jegyárból.
Joseph M. Calisi, New York City közlekedési író cikke nyomán |
Amtrak dízelek vontatnak hagyo- mányos vonatot, villany- mozdonyostól, a táp kimaradás alatt. A szerző fényképe |
Az Amtrak utasszám rekordot döntött 2013-ban Az
elmúlt 11 évben tizedszer döntött
utasszám rekordot az Amtrak. A 2012 október 1-ével
kezdődő pénzügyi évben 31,5 millió utast
szállított, a bevétele 2,1 milliárd
amerikai dollár volt.
|
A
Union Pacific letett egy vágányt és
ráállította a 4014-es Big Boyt, hogy dolgozzanak
rajta, mielőtt elvontatják a wyomingi Cheyenne-be, az
üzemképessé tételének a
helyszínére. Az érkezése decemberben
várható. Steve Sweeney képe, és cikke nyomán |
Forrás: |
manhattani
2013 december 14. |
Világvasutai > Hírek |