Hírek vasutakról, vonatokról



>   2013 április hírei

>   2013 nyár

>   2013 ősz


         2013 december:



Versenytárs a Megabus az Amtrak számára?

Bár az Amtrak ez évben is utasszám rekordot dönt, megérzi a feltörekvő új busz társaságok konkurenciáját. A diszkont buszos cégek, mint a Boltbus, a LuxBus Amerika, és különösen a Megabus gyorsan növekednek. Egy buszjáraton vannak 1 dolláros helyek. Ha elfogynak, a következő helyek ára emelkedik. Mikor azok is elfogynak, a következők még drágábbak lesznek és így tovább. A legmagasabb ár pl. Chicago és Minneapolis között 35-39 dollár.

A busztársaság úgy tartja alacsonyan az árát, hogy az utaskiszolgálás a fapados légitársaságokhoz hasonlóan minimális. Nincsenek buszállomások, még esőbeállók sem. Jegyet csak online lehet venni. Másik különlegesség, hogy a buszok nagy többsége nonstop. Akkor van egy, legfeljebb két megállás, ha az útvonal nagyon hosszú. A buszon viszont jó a kiszolgálás, minden buszon van Wi-Fi, ami a vonatokon általában nincs, és az üléseknél konnektor.

Az Amtrak ezzel szemben több jegyeladási módot, állomási szolgáltatásokat, a vonaton bárt és étkezőkocsit kínál. A Chicago - Minneapolis jegy másodosztályú ülőkocsiban munkanapon 48 dollár 50 cent.

Az Empire Bilder, a néhai Great Northern vonata északon a Csendes-óceántól Chicagóig, 2012-ről idénre 1,2%-ot vesztett utasai számából, idén csak 536 ezren utaztak rajta. Igaz, hogy a bevétel 1,1%-kal nőtt. Ezen a vonaton kevesen utaznak végponttól végpontig, inkább a kisebb és nagyobb városok között. A busz főleg nagyobb városok között szállít, megállás nélkül. Két fajta szolgáltatás, mindkettő növekvő.
Alexander B. Craighead, szabadúszó közlekedési újságíró cikke nyomán



Villamos tápellátási vészhelyzet a Northeast Corridoron

A Washington - New York - Boston vasútvonal északi szakaszán, a New York állambeli Mount Vernon és a connecticuti Stamford között szeptember 25-én megszakadt a felsővezeték táplálás a Consolidated Edison trafóállomása felől. Ez a szakasz 130 ezer bejárót szolgál ki és több mint 240 vonat jár itt naponta (és ez csak egy New York öt bejáró vonalának). Először 3 hétre becsülték a helyreállítás idejét, de a civil vezetők tiltakoztak, ezért dízel vontatással helyreállították az eredeti kapacitás 50%-át, és megkérték azokat, akik tehetik, hogy maradjanak otthon. Aztán 12 nappal később helyreállt az eredeti rend. A Metro North, a bejáró vasúttársaság visszatérített a kifizetett jegyárból.

Joseph M. Calisi, New York City közlekedési író cikke nyomán


Amtrak dízelek vontatnak  hagyo- mányos vonatot, villany- mozdonyostól, a táp kimaradás alatt.
A szerző fényképe



Az Amtrak utasszám rekordot döntött 2013-ban

Az elmúlt 11 évben tizedszer döntött utasszám rekordot az Amtrak. A 2012 október 1-ével kezdődő pénzügyi évben 31,5 millió utast szállított, a bevétele 2,1 milliárd amerikai dollár volt.



A Union Pacific letett egy vágányt és ráállította a 4014-es Big Boyt, hogy dolgozzanak rajta, mielőtt elvontatják a wyomingi Cheyenne-be, az üzemképessé tételének a helyszínére. Az érkezése decemberben várható.


Steve Sweeney képe, és cikke nyomán




Forrás:

      A TRAINS 2014 januári száma

manhattani

2013 december 14.










Világvasutai > Hírek