. |
. |
. Vasúti hírek, 2014 április, május |
Szénpor a vagonokból, drog a vagonban és kamera a mozdonyvezetők elalvása ellen |
A Surface Transportation Board (felszíni szállítási testület, STB) úgy döntött, hogy a Burlington Northern Santa Fe, BNSF vasút többlet díj kiszabása azokra a szállíttatókra, amelyek rakományából szénpor száll, jogos. A rakományból szálló szénpor, amelyért a szállíttató a felelős, károkat okoz a BNSF tulajdonában (elsősorban a pályában, rontva a kavicságy vízelvezető képességét). | A
szövetségi fellebbviteli bíróság
fenntartotta az alsóbb bíróság
döntését, hogy a Union Pacific-et megbünteti,
mert nem fedezte fel az illegális
kábítószert azokban a tehervagonokban,
melyek átkeltek az USA-mexikói határon. |
A
2013 december 1-ei Metro-North baleset után, melyben négyen
meghaltak és 59-en megsérültek, két amerikai
szenátor sürgette a Federal Railroad Administrationt
(szövetségi vasúti hatóságot), hogy
írjon elő a mozdonyokra és a vezérlőkocsikra mozdonyvezetőt figyelő kamerát. Hírek a TRAINS 2014 márciusi számából |
Allison Praytor felvétele a TRANS-ből |
Ők így csinálják A Southern Railway No. 630-as, 2-8-0 tengelyelrendezésű gőzöse mögött a szerkocsiban 10 ezer gallon (45 ezer liter) víz van, a ráadás szerkocsiban pedig további 12 500 gallon. A második tender beceneve "kantin", hivatalosan vízszállító vagonnak hívják. Ugyanúgy van összecsövezve a mozdony saját szerkocsijával, ahogyan az a mozdonnyal. A gőzös korszakban a ráadás szerkocsi a vízvételi megállások számának csökkentését szolgálta. |
A
kirándulóvonatoknál azért használnak
plusz szerkocsit, mert a vonal menti víztartályokat
és víztornyokat, melyek a szomjas gőzmozdonyokat
táplálták, mára elbontották. A Norfolk Southern (NS) kirándulóvonatában a tényleges munkát két dízelmozdony végzi, így kímélik a szépen felújított, de nagyrészt öreg alkatrészekből álló gőzmozdonyt. J. David Conrad, a The Valley Railroad Co. gépészeti vezetője írása a TRAINS-ből |
Az Amtrak, California nagysebességú vasúti járműveket
(High Speed Rails, HSR) keres. A vasút 28 olyan vonatot
vásárolna, 400-450 ülőhellyel, mely
túlszárnyalná a Boston-New York-Washington
útvonalon járó Acela sebességét. A vonat először 15 vonatot venne, melyek San Francisco és Los Angeles között járnának. Csak a jelenlegi nagy sebességű vonatok gyártói pályázhatnak. A gyártót 2014 végéig választják ki. |
Kamerát a mozdonyvezetőre |
Fred
W. Frailey vasutas, a TRAINS levelező cikkírója.
Megkérdezték, mi a véleménye arról,
hogy egy elalvásos komoly baleset után két
kongresszusi képviselő azt javasolta, írják elő a
vasutak számára, hogy a mozdonyokra telepítsenek
webkamerákat, így távolról felügyelni
lehessen a mozdonyvezető állapotát. Mr. Frailey, idegesnek látszik. Mi a gond? Politikusok! Ez hoz ki a béketűrésből! "Up theirs!" (Erre a kifejezésre a "fel nekik!" nem a pontos tartalmat visszaadó fordítás.) Sir! Nem tudom, mit jelent az "up theirs", de csúnya szónak hangzik. Kérem, ügyeljen a szavaira. Mi a baj? Mi a baj, barátom? Történt egy baleset, mely megelőzhető lett volna. Most pedig a politikusok beleavatkoznak, és olyan módszert akarnak bevezettetni, amely nem előz meg ilyen baleseteket. Más szavakkal, a dolgok folyjanak úgy tovább mint eddig az Egyesült Államokban. Pontosan! Bocsánat, mi is a neve? Maga egész intel- ligensnek látszik. |
Kérem, folytassa, Mr. Frailey. Nagy vasúti balesetek után, melyek életeket követelnek, a politikusok be akarják vezetni a kedvenc módszerüket. Nézzük ezt a Metro-North balesetet, ahol a vonat 82 mph-s sebességgel ment a 30 mph-s ívbe. Vasárnap reggel negyed nyolckor történt, a mozdonyvezető figyelmetlen volt, valószínűleg szunyókált. Az áldozatokat még alig temették el, mikor két szenátor azt javasolta, hogy Szövetségi Vasúti Hatóság írja elő, hogy legyen a mozdonyon kamera, mely a mozdonyvezetőre irányul. Ez zseniálisan jó ötletnek tűnik. Mi a problémája vele? Maga talán mégsem olyan intelligens, mint gondoltam. ... A továbbiakban Mr. Frailey kifejti, hogy jobb lenne, ha a Hatóság azt írná elő, hogy legyen minden mozdonyon az ún. holt ember berendezés, mely vészfékez, ha a mozdonyvezető nem nyúl valamelyik kezelőszervhez 30 mp-ig, és ilyen berendezés nem volt a balesetet szenvedett Metro-North vonatán. Azért idéztem ezt a cikket, mert úgy látszik, a vasutasok stílusa a világ sok helyén ugyanolyan lesz, ha olyat hallanak, ami nem tetszik nekik. |
Villamosmérnök hiány az USÁ-ban Steve Glischinski fényképe a TRAINS-ből |
A Minneapolis-i
MetroTransit egyike azon új
közlekedési társaságoknak, melyek
villamosmérnököket keresnek, vasúti
tudással. A gond az, hogy a villamosmérnök jelentkezők, akiknek van valamennyi vasútismerete, azt gyakran saját tanulással, régi könyvekből, vagy szóbeli közlésekből, nyugdíjba készülő vasúti mérnököktől szerezték. A hiányt csökkentendő a Wisconsin-Madison Egyetem új postgraudális tanfolyamokat indít, mely vasúti ismereteket ad egyetemet végzetteknek. A tanfolyam arra összpontosít, hogy főleg villamosmérnököknek adjon vasúti üzemeltetés, tápellátás, távközlés és pályafenntartás ismereteket. Meg Turville-Heitz, Al DiCenso és Steve Glishinski működött közre a TRAINS cikkében |
> Amerikai vasutak > Főoldal / Main page |