Hírek vasutakról, vonatokról |
Mike Michaels képe a TRAINS-ből |
Elalvás is okozhatta a Metro-North vonatának
kisiklását
2013 december 1-én. A mozdonyvezető a
vezérlőkocsiból vezette a Poghkeepsie-ből a Grand Central
Terminalre tartó vonat Spuyten Duyvil megálló
felé közeledett. A 70 mph sebességű
pályán 82 mph-val haladt, mikor a 30 mph
sebességgel járható ívhez ért. Itt a
vonat kisiklott. Négyen meghaltak, hatvanhárman
megsebesültek. Bár ez volt 2013-ban a társaság 4. siklása , de a 31 éves története során az első balesete, mely halálos áldozatot követelt. A baleset több napra elzárta a pályát a fontos bejáróvonalon, de megakasztotta az Amtrak Empire Service járatait és a CSX tehervonatait is. |
Ez a néhai New York Central társaság egyik fővonala volt. A manhattani Grand Central Terminalről északi irányba indul, majd a képen látható helyen éles ívvel fordul a Hudson folyó partjára és halad tovább Kanadába is, vagy nyugat felé fordulva Cichagóig. A gőzös világban is itt már alsósines villamos mozdonyok hozták-vitték a távolsági expresszeket is, a gőzöst, később a dízelmozdonyokat az északra fekvő Croton nagy vontatási telep állomásán cserélték villamos mozdonyokra. Ezen a szakaszon mára csak regionális és elővárosi vonatok járnak. A hírben említett, blokkolt Amtrak Empire Service távolsági vonatai nem ezeken a vágányokon, hanem az ezekből kiágazókon haladnak, amiket a félig feldőlt kocsi takar. A folyó parti épületből ennek a vonalnak a forgóhídját vezérlik. |
Kínai
mozdonyok, kocsik és vonatok Argentínának A múlt évben Argentína vonatok százait és 44 új dízelmozdonyt rendelt a két fő kínai vasúti járműgyártól. A vásárlást a kínai állam finanszírozta. Az Argentína fővárosa, Buenos Aires körüli bejáróforgalom a legnagyobb Dél-Amerikában, és a most futó járművek 50 év körüliek. A rendelésben sok villamos motorvonat is van, ezek a japán gyártmányú öreg vonatokat váltják le. A nem villamosított vonalakon a koros Alco és EMD mozdonyokat 24 SDD7 típusú, 2200 Le-s Caterpillar motoros kínai mozdonyokra cserélik. Ide 160 új kocsi is kerül. Argentína 2013 szeptemberében is feladott rendelést a méteres nyomtávú Belgrano Sur bejáró hálózatra, ezt a CNR Corp., korábban China North Locomotive & Rolling Stock Corp. gyártja. Tárgyalnak vasúti jármű összeszerelő üzem létesítéséről Argentínában, innen látnák el Dél-Amerikát. A CNR 20, 2950 Le-s MTU motoros, CKD8 típusú mozdonyt is szállít, hozzájuk pedig 220 hosszú távú utazásra tervezett kocsit, benne hálókocsikat is. A mozdonyok 75 vagy 100 mph végsebességűek. Keith Fender cikke nyomán a TRAINS-ből |
A
BNSF vasút földgáz
üzemet
vizsgáló mozdonyegysége, a 9130-as
és 31-es
SD70ACe-k és a 933501-es folyékony gáz szerkocsija
épp elhagyja a nebraskai Lincoln városát 2013
november 14-én. A szerkocsit első ízben
töltötték föl a BNSF saját telepén.
A mozdonyegység a tehervonatot vontatva a Kansas-i Topekába tart, ahol a BNSF nagy járműjavítójában statikus teszteket végeznek vele. Ezek végeztével az egység visszatér Lincolnba további, immár működés közbeni vizsgálatra. Chris Palimeri képe és cikke nyomán a TRAINS-ből |
Elkészült
az amerikai távolsági vasúti
közlekedés új járműve, a Viewliner II
típus első példánya, egy pakli -
személyzeti
hálókocsi. Az utolsó simításokat
élénk nagyfőnöki és média
érdeklődés mellett végzik. A New York állambeli Elmirában 55 pakli, 25 pakli-háló, 25 étkező és 25 hálókocsi készül. A CAF, spanyol társaság amerikai tulajdonú leányvállalata készíti őket, mely elnyerte a 298,1 millió USD-s rendelést. Ezt a 130 kocsit idén nyáron és 2015-ben szállítják le. A kocsik belsejét fát imitáló üvegszálas műanyaggal borítják, LED-es világítást kapnak és 125 mph-s sebességre engedélyezik őket az alapos, a Federal Railroad Administration (szövetségi vasúti hivatal) követelte vizsgálatok után. "Mi vagyunk az egyedüli gyártók, amelyik rozsdamentes acél kocsiszekrényt tud gyártani az USÁ-ban" - mondta Adres Arizkorreta, miközben Joe Boardman-nel, az Amtrak vezérigazgatójával figyelték, ahogy a robot felerősíti egy kocsi tetőborítását, 6000 hegesztéssel. A paklikocsiban 16 kerékpár helyezhető el, és van benne hőfokszabályzott rész háziállatok számára, amelyeket most kezd szállítani az Amtrak. |
Bob Johnston felvétele a TRAINS-ből A Northeast Corridoron (a Washington D.C. - New York - Boston vonalon) minden típusból két példányt próbálnak ki, majd a Cardinal és a Silver Star vonatokhoz adnak az új kocsikból. A vizsgálatok várhatóan minden szempontból sikeresek lesznek, mert, mint Boardman mondta, a tervezésben marketingesek és üzemeltetők is beleszóltak. |
|
manhattani
2014 február 17. |