Hírek vasutakról, vonatokról |
. |
. |
2014
nyarának hírei a külföldi
szakfolyóiratokban
|
Még egy szem a
vezetőfülkében A legutóbbi komoly vasúti baleset óta, melyet nagy valószínűséggel a motorvonat vezetőjének az elbóbiskolása okozott, az FRA (Federal Railways Administration, szövetségi vasúti hivatal) is magáévá tette két kongresszusi politikus ötletét, hogy legyen minden mozdonyon a vezetőfülkére irányuló web kamera, melyen keresztül észre lehetne venni, ha a vezető feje lebicsaklik. 2014 márciusában a Metro-North Railroad és a Long Island Rail Road is csatlakozott a kamerát bevezető vasúttársaságokhoz. "A kamerák felszerelése biztosítja, hogy a vezetési hibák és szabálytalanságok is rögzülnek, így ezek elkövetői számonkérhetőek", mondta RIchard Blumenthal, demokrata connecticuti szenátor, a kamera javaslat egyik szülőatyja. 2013 december 1-én Bronxban, New York északi kerületében 4 ember halálát okozta a kisiklás, melyet, bár még az NTSB (nemzeti közlekedési biztonsági testület) vizsgálata nem zárult le, de nagy valószínűséggel az okozott, hogy a motorvonat vezetője elaludt, és jóval a megengedett sebesség fölött ment be egy kis sugarú ívbe. |
843 Metro-North és 926 Long Island RR járművet érint a kamera felszerelése. A költségek még nem ismertek. Az NTSB jóval a Metro-North balesete előtt javasolta a kamerák felszerelését, mikor a Metrolink vonata a kaliforniai Chatsworth-ben, 2008-ban beleütközött egy UP tehervonatba, mert a vezető SMS-t írt, és meghaladt egy vörös jelzőt. 25-en haltak meg. A kamerák felszerelésének ellenőzi is vannak. A Canadian National a szakszervezetekkel egyezkedik... A KCS úgy alakítja ki a felvételek rendjét, hogy a képek rögzülnek, amint a jármű mozog. 7-től 10 napos a rögzítés, ezután a régi felvételek felülíródnak. Ez nem tetszik a vasutasok szervezeteinek: A Brotherhood of Locomotive Engineers and Trainmen (mozdonyvezetők és a vonatszemélyzet testvérisége) és a United Transportation Unions (egyesült szállítási egyesületek) beperelte a vasúttársaságot, mert szerintük a személyzetnek joga van a magánélethez a vezetőfülkében. A bíróság nem adott helyt a vádnak. A TRAINS 2014 júniusi cikke nyomán |
A Plasser American új
terméke a dinamikus
pálya stabilizátor, PTS 90 C.
(Azért kell amerikainak lennie, mert USA-beli állami
cég, mint például az Amtrak, az
erőszak-szervezetek, stb. nem vásárolhat
külföldi
terméket.) Az eszközt úgy tervezték, hogy
közúton
könnyen a pályamunka helyszínére lehessen
szállítani. A gép pontos stabilizáló erőt fejt ki a pályára állandó, akár 1,2 mph (kb. 2 km/h) sebességig. A dinamikus pálya stabilizálás vízszintes irányú vibráció (rázás, csak az nagyon hülyén hangzik) és függőleges irányú nyomóerő kombinációja. A stabilizátort 1975-re fejlesztették ki és 1978-tól sok vasúton alkalmazzák világszerte. Előnye, hogy a nagy pályafenntartási munkák között hosszabb időtartamot tesz lehetővé és csökkenti a lassújelek számát. |
A Nemzetközi Vasúti Utasok Társaságának a DANUBE EXPRESS-e jön Budapestre Európa (szerintük) legkényelmesebb vonata jön a Balkánon Budapestig, 2015 május 4 és 12-e között. Az egészet az USA, Kentucky állambeli Louisville-ből szervezik, . |
A
Big Boy a 4884-es és a 4014-es (talán nem
véletlen, hogy ezek pályaszámában is sok a
négyes) SD70M (szerencsére ide nem SD40-eseket tettek)
közé ékelődve haladt útján,
mögöttük a UP kirakat nosztalgiavonatának a
kocsijai, melyekben műhely és a szállító
személyzetet kiszolgáló étkező- és
hálókocsi is volt. Mindkettő Jim Wrinn, a TRAINS
főszerkesztőjének
felvétele a TRAINS 2014 júliusi számából A Big Boy Utah FrontRunner bejáróvonata alatt a fővonalon halad, Ogden Union Station-jéről. |
A 4014-es Big Boy
egykori otthona, a Wyoming állambeli Cheyenne felé tart
Ed Dickens, a UP gőzös főnöke végzi az első futó forgóváz és a hajtott kerekek olajozását. |
Egy másik felújítandó gőzös is mozog manapság Amerikában. A Norfolk & Western nagyon sikeres és gyönyörű áramvonalas 611-es Northern (4-8-4) gőzösét North | Cariolinába, Spencerbe vontatták. Itt a North Carolina Transportation Museumban hozzák üzemképes állapotba, mivel utoljára 20 éve volt gőzben. |
A
N&W J osztályú, 611-es mozdonya Spencer
járműjavítóban, első ízben, 2014
május 26-án
Jim Wrinn felvétele a TRAINS
2014 júliusi számából
|
Ha nem volt még elég a felújítandó gőzösökből: egy igazi, keleti parti Mallet-t is felújítanak: a Chesapeake & Ohio 1309-es, 2-6-6-2-esét. A festőien rozsdás mozdony jelenleg Baltimore-ban, a B&O Railroad Museumában áll. |
Mitch
Goldman felvétele
|
A mozdony adatai: A Baldwin Locomotive Works gyártotta 1949 szeptemberében, a gyárnak az utolsó belföldre gyártott gőzmozdonya volt, 10 ilyen készült, a C&O H6 2-6-6-2-es tengelyelrendezéssel, 7 évet szolgált a C&O Peach Creek állomásán Loganben, West Virginiában, szénvonatokat vontatott. 1972-ben került a múzeumba, |
7 évet szolgált a C&O Peach Creek állomásán Loganben, West Virginiában, szénvonatokat vontatott. 1972-ben került a múzeumba, Hajtott kerék átmérő 56 hüvelyk (szorzandó 2,54 cm-rel), tengelytáv 48,8 láb (szorzandó 0,3 m-rel), teljes hossz 99,7 láb. Walschaerts gépezet, vonóerő 77 900 font (szorzandó 0,45-tel) kompaund és 98 000 font nem kompaund módban. A TRAINS 2014
augusztusi cikke nyomán
|