.

      Hírek vasutakról, vonatokról








 


 


 


.

.










 >  2013 április hírei

>  2013 nyár

>  2013 ősz

>  2013 december

>  2014 január




        2014 nyarának hírei a külföldi szakfolyóiratokban



Még egy szem a vezetőfülkében

A legutóbbi komoly vasúti baleset óta, melyet nagy valószínűséggel a motorvonat vezetőjének az elbóbiskolása okozott, az FRA (Federal Railways Administration, szövetségi vasúti hivatal) is magáévá tette két kongresszusi politikus ötletét, hogy legyen minden mozdonyon a vezetőfülkére irányuló web kamera, melyen keresztül észre lehetne venni, ha a vezető feje lebicsaklik. 2014 márciusában a Metro-North Railroad és a Long Island Rail Road is csatlakozott a kamerát bevezető vasúttársaságokhoz.

"A kamerák
felszerelése biztosítja, hogy a vezetési hibák és szabálytalanságok is rögzülnek, így ezek elkövetői számonkérhetőek", mondta RIchard Blumenthal, demokrata connecticuti szenátor, a kamera javaslat egyik szülőatyja.

2013 december 1-én Bronxban, New York északi kerületében 4 ember halálát okozta a kisiklás, melyet, bár még az NTSB (nemzeti közlekedési biztonsági testület) vizsgálata nem zárult le, de nagy valószínűséggel az okozott, hogy a motorvonat vezetője elaludt, és jóval a megengedett sebesség fölött ment be egy kis sugarú ívbe.


843 Metro-North és 926 Long Island RR járművet érint a kamera felszerelése. A költségek még nem ismertek.

Az NTSB jóval a Metro-North balesete előtt javasolta a kamerák felszerelését, mikor a Metrolink vonata a kaliforniai Chatsworth-ben, 2008-ban beleütközött egy UP tehervonatba, mert a vezető SMS-t írt, és meghaladt egy vörös jelzőt. 25-en haltak meg.

A kamerák felszerelésének ellenőzi is vannak. A Canadian National a szakszervezetekkel egyezkedik...

A KCS úgy alakítja ki a felvételek rendjét, hogy a képek rögzülnek, amint a jármű mozog. 7-től 10 napos a rögzítés, ezután a régi felvételek felülíródnak. Ez nem tetszik a vasutasok szervezeteinek: A Brotherhood of Locomotive Engineers and Trainmen (mozdonyvezetők és a vonatszemélyzet testvérisége) és a United Transportation Unions (egyesült szállítási egyesületek) beperelte a vasúttársaságot, mert szerintük a személyzetnek joga van a magánélethez a vezetőfülkében. A bíróság nem adott helyt a vádnak.

A TRAINS 2014 júniusi cikke nyomán



A Plasser American új terméke a dinamikus pálya stabilizátor, PTS 90 C. (Azért kell amerikainak lennie, mert USA-beli állami cég, mint például az Amtrak, az erőszak-szervezetek, stb. nem vásárolhat külföldi terméket.) Az eszközt úgy tervezték, hogy közúton könnyen a pályamunka helyszínére lehessen szállítani.

A gép pontos stabilizáló erőt fejt ki a pályára állandó, akár 1,2 mph (kb. 2 km/h) sebességig. A dinamikus pálya stabilizálás vízszintes irányú vibráció (rázás, csak az nagyon hülyén hangzik) és függőleges irányú nyomóerő kombinációja. A stabilizátort 1975-re fejlesztették ki és 1978-tól sok vasúton alkalmazzák világszerte. Előnye, hogy a nagy pályafenntartási munkák között hosszabb időtartamot tesz lehetővé és  csökkenti a lassújelek számát.






A Nemzetközi Vasúti Utasok Társaságának a DANUBE EXPRESS-e jön Budapestre


Európa (szerintük) legkényelmesebb vonata jön a Balkánon Budapestig,

2015 május 4 és 12-e között.

Az egészet az USA, Kentucky állambeli Louisville-ből szervezik, .




A Big Boy a 4884-es és a 4014-es (talán nem véletlen, hogy ezek pályaszámában is sok a négyes) SD70M (szerencsére ide nem SD40-eseket tettek) közé ékelődve haladt útján, mögöttük a UP kirakat nosztalgiavonatának a kocsijai, melyekben műhely és a szállító személyzetet kiszolgáló étkező- és hálókocsi is volt.



Mindkettő Jim Wrinn, a TRAINS főszerkesztőjének
 felvétele a TRAINS 2014 júliusi számából


A Big Boy Utah FrontRunner bejáróvonata alatt
a fővonalon halad, Ogden Union Station-jéről.


A 4014-es Big Boy egykori otthona, a Wyoming állambeli Cheyenne felé tart

Ed Dickens, a UP gőzös főnöke végzi az első futó forgóváz és a hajtott kerekek olajozását.



Egy másik felújítandó gőzös is mozog manapság Amerikában. A Norfolk & Western nagyon sikeres és gyönyörű áramvonalas 611-es Northern (4-8-4) gőzösét North Cariolinába, Spencerbe vontatták. Itt a North Carolina Transportation Museumban hozzák üzemképes állapotba, mivel utoljára 20 éve volt gőzben.



A N&W J osztályú, 611-es mozdonya Spencer járműjavítóban, első ízben, 2014 május 26-án
Jim Wrinn  felvétele a TRAINS 2014 júliusi számából



Ha nem volt még elég a felújítandó gőzösökből: egy igazi, keleti parti Mallet-t is felújítanak: a Chesapeake & Ohio 1309-es, 2-6-6-2-esét. A festőien rozsdás mozdony jelenleg Baltimore-ban, a B&O Railroad Museumában áll.



Mitch Goldman felvétele

A mozdony adatai:

A Baldwin Locomotive Works gyártotta 1949 szeptemberében, a gyárnak az utolsó belföldre gyártott gőzmozdonya volt,

10 ilyen készült, a C&O H6 2-6-6-2-es tengelyelrendezéssel,

7 évet szolgált a C&O Peach Creek állomásán Loganben, West Virginiában, szénvonatokat vontatott. 1972-ben került a múzeumba,


7 évet szolgált a C&O Peach Creek állomásán Loganben, West Virginiában, szénvonatokat vontatott. 1972-ben került a múzeumba,

Hajtott kerék átmérő 56 hüvelyk (szorzandó 2,54 cm-rel), tengelytáv 48,8 láb (szorzandó 0,3 m-rel), teljes hossz 99,7 láb.

Walschaerts gépezet, vonóerő 77 900 font (szorzandó 0,45-tel) kompaund és 98 000 font nem kompaund módban.

A TRAINS 2014 augusztusi cikke nyomán