Hírek vasutakról, vonatokról |
. 2014
őszi hírek, érdekességek
|
A Norfolk Southern újjáépíti (ott) öreg (nek számító) GE mozdonyait |
A NS C40-8.5W No. 8500 Roanoke, Virginiában SD60E fülkével. NS, Casey Thomason
felvétele
Chris GUSS írása nyomán, a 2014. szeptemberi TRAINS-ben |
A NS Roanoke-i
(Virginia) járműjavítója nagy munkába
kezdett. A
Dash 8.5 nevű program több mint 80, 20-25 éve, a GE
által gyártott Dash 8 mozdonyt újít fel,
típusjelük C40-8.5W lesz. A NS-nek ez az első GE
felújítási programja, korábban EMD-ket
épített újjá, az altoonai Juanita
járműjavítóban. A felújítás leglátványosabb eleme a GE mozdonyokon az SD60E* kabin, amit korábban a Juanita-ben felújított ilyen típusszámú mozdonyokra tettek. Az NS programja ambiciózus: a régi gépeket a mai, modern D.C. vontatómotorosokéhoz hasonlóvá akarja tenni, teljesítményben és megbízhatóságban. Belül a legnagyobb változás az új vezérlő rendszer, mely a feljavított 7FDL16-os motor elektronikus befecskendezését is vezérli, valamint a kéthurkos hűtőrendszert: egyik a motort és a csapágyrendszerét, másik hurok az intercoolerhez megy, a turbina által az égéstérbe nyomott levegőt hűti. A fékrendszer a New York Air Brake cég CCB-26-osa lesz, és felszerelik a mozdonyt a LEADER vonatvezérlő rendszerrel is. A program évente átlagosan 18 mozdony átépítését eredményezi. |
Ausztriában kézzel készítik a high-tech gyártmányokat |
A TRAINS cikket közölt a Plasser
& Theurer gyárról Linz-ben, a Duna partján készülnek a világ legkifinomultabb pályakarbantartó gépei. A Plasser & Theurer gyár 1953-ban indult, mikor egy kis műhelyben összesen kilenc dolgozóval megépítették a világ első hidraulikus alépítmény tömörítő gépét. Azóta a gyár az egész világra szállít ilyen gépeket, a legtöbbet Linz-ben készítik, de sokat 10 másik országban a partner cégeknél szerelnek össze, többek között a Plassser's U.S-nál, Chesapeake-ben, Virginiában. A Linz-i telep 25 gyárépületet tartalmaz, öt szerelő-, három hegesztőműhellyel és két raktárral. Látni darukat, esztergákat, szerszámgépeket és forrasztópákákat, de nem látni robotot. A Plasser & Theurer gyártmányait emberek szerelik össze, szigorú minőségbiztosítási rendszer ellenőrzése alatt. A világban 3500, Linz-ben 1500 személy dolgozik, több mint a fele már 25 éve. A Plasser a termékei 90%-át maga gyártja, néhány különleges alkatrészt vásárol, egy részét a szintén Linz-i Voestalpine-től. Az elkészült gépek működési vizsgálat alá mennek, egy részük a gyár saját próbapályáján. Az új vevő Linz-be jön, 4 vagy 5 hetes tanfolyamra a gép használatáról és kezeléséről. A Linz-i telep évente 200, 7 és 14 millió dollár árú gépet bocsát ki. Egy kis tömörítő hat hónap alatt, az óriás pályafektető géplánc egy-két év alatt készül el. |
Az E140K felépítményi mérőkocsi Dél-Koreába indulása előtt 2013 szeptember 9-én a Plasser Linz-i gyárában Matt
Van Hattem felvétele
|
A Boeing repülőgép
törzsek túl hamar kezdtek el szállni, a montanai
folyóba A BNSF H-KSCKSPO1-28 jelű tehervonata kisiklott Albertonnál Montanában, és ez a 3 törzs lecsúszott a töltésen. Egyéb Boeing szállítmány is sérült. Senki sem sérült meg, a siklás okát vizsgálják. Egy hétbe került megtalálni a módszert, hogy hogyan emeljék ki a súlyos repülőgép törzseket, melyekből kettő a Clark Fork folyóba zuhant. Ezután egy közeli megkerülő vágányra viszik őket, ahol szétvágják. Ted Curphey képe
|
A Motive Power & Equipment Solutions
Inc. jó kilátású mozdonyt
készített ipari területeken belüli
használatra A South Carolina-i Greenville székhelyű cég Hi-Vis vezetőfülkéje 360 fokos kilátást biztosít a biztonság növelése érdekében. Ennek a fülkének 30%-kal nagyobb ablakfelülete van, mint egyéb hasonló tolató- mozdonyoknak. Az alacsony motortér tovább javítja a kilátást, és genset motorokat tartalmaz. Az MP&ES közleménye a
TRAINS-ben
|
A BNSF AC44C4M No. 616 mozdonyát egy C44-9W-ből építették. Hátul a két kettős hajtóanyagú mozdony csak a dinamikus fék az első mozdony tapadás vizsgálatához A Norfolk and Southern mellett a BNSF is átépítéssel bővíti a mozdonyflottáját. A DC vontatómotoros GE mozdonyokat AC hajtásrendszerűre építi át, közben egyéb modernizációkat is végez. A DC mozdonyokból A1A tengelyelrendezésű AC mozdonyok készülnek. A Santa Fe épp a Burlington Northernnel való összeolvadása előtt vásárolt 100 C44-9W mozdonyt, ezek 600-699 számmal kerültek a BNSF állományába. Ezeken pneumatikus, 30-CDW légfék van, és olyan vezérlés, mely nehézzé teszi a vonatba sorozott mozdony(csoport) elrendezést. Az átépített mozdonyokon AC vontatómotorok, Dynamic Weight Management, Consolidated Control Architecture, CCB2 elektronikus légfék és a GE Trip Optimizere lesz, mint a BNSF legtöbb Evolution mozdonyán. A mozdony a BNSF mexikói, San Luis Potosí járműjavítójában épült át és a híres Raton Pass-re küldték teszt futásokra. Chris
Guss cikke nyomán, Bruce D. Barrett felvétele
|
Források:
|
manhattani
2014 okóber 20. |