.

      Hírek vasutakról, vonatokról


.
        2014 őszi hírek, érdekességek


A Norfolk Southern újjáépíti (ott) öreg (nek számító) GE mozdonyait





A NS C40-8.5W No. 8500 Roanoke, Virginiában SD60E fülkével
.  

NS, Casey Thomason felvétele

Chris GUSS írása nyomán, a 2014. szeptemberi TRAINS-ben
A NS Roanoke-i (Virginia) járműjavítója nagy munkába kezdett. A Dash 8.5 nevű program több mint 80, 20-25 éve, a GE által gyártott Dash 8 mozdonyt újít fel, típusjelük C40-8.5W lesz. A NS-nek ez az első GE felújítási programja, korábban EMD-ket épített újjá, az altoonai Juanita járműjavítóban.

A felújítás leglátványosabb eleme a GE mozdonyokon az SD60E* kabin, amit korábban a Juanita-ben felújított ilyen típusszámú mozdonyokra tettek. Az NS programja ambiciózus: a régi gépeket a mai, modern D.C. vontatómotorosokéhoz hasonlóvá akarja tenni, teljesítményben és megbízhatóságban.

Belül a legnagyobb változás az új vezérlő rendszer, mely a feljavított 7FDL16-os motor elektronikus befecskendezését is vezérli, valamint a kéthurkos hűtőrendszert: egyik a motort és a csapágyrendszerét, másik hurok az intercoolerhez megy, a turbina által az égéstérbe nyomott levegőt hűti. A fékrendszer a New York Air Brake cég CCB-26-osa lesz, és felszerelik a mozdonyt a LEADER vonatvezérlő rendszerrel is.

A program évente átlagosan 18 mozdony átépítését eredményezi.




Ausztriában kézzel készítik a high-tech gyártmányokat

A TRAINS cikket közölt a Plasser & Theurer gyárról

Linz-ben, a Duna partján készülnek a világ legkifinomultabb pályakarbantartó gépei. A Plasser & Theurer gyár 1953-ban indult, mikor
egy kis műhelyben összesen kilenc dolgozóval megépítették a világ első hidraulikus alépítmény tömörítő gépét. Azóta a gyár az egész világra szállít ilyen gépeket, a legtöbbet Linz-ben készítik, de sokat 10 másik országban a partner cégeknél szerelnek össze, többek között a Plassser's U.S-nál, Chesapeake-ben, Virginiában.

A Linz-i telep 25 gyárépületet tartalmaz, öt szerelő-, három hegesztő
műhellyel és két raktárral. Látni darukat, esztergákat, szerszámgépeket és forrasztópákákat, de nem látni robotot.

A Plasser & Theurer gyártmányait emberek szerelik össze, szigorú minőségbiztosítási rendszer ellenőrzése alatt. A világban 3500, Linz-ben 1500 személy dolgozik, több mint a fele már 25 éve.

A Plasser a termékei 90%-át maga gyártja, néhány különleges alkatrészt vásárol, egy részét a szintén Linz-i Voestalpine-től.

Az elkészült gépek működési vizsgálat alá mennek, egy részük a gyár saját próbapályáján.

Az új vevő Linz-be jön, 4 vagy 5 hetes tanfolyamra a gép használatáról és kezeléséről. A Linz-i telep évente 200, 7 és 14 millió dollár árú gépet bocsát ki. Egy kis tömörítő hat hónap alatt, az óriás pályafektető géplánc egy-két év alatt készül el.



Az E140K felépítményi mérőkocsi Dél-Koreába indulása előtt 2013 szeptember 9-én a Plasser Linz-i gyárában

Matt Van Hattem felvétele



A Boeing repülőgép törzsek túl hamar kezdtek el szállni, a montanai folyóba



A BNSF H-KSCKSPO1-28 jelű tehervonata kisiklott Albertonnál Montanában, és ez a 3 törzs lecsúszott a töltésen. Egyéb Boeing szállítmány is sérült. Senki sem sérült meg, a siklás okát vizsgálják.

Egy hétbe került megtalálni a módszert, hogy hogyan emeljék ki a súlyos repülőgép törzseket, melyekből kettő a Clark Fork folyóba zuhant. Ezután egy közeli megkerülő vágányra viszik őket, ahol szétvágják.
Ted Curphey képe
A Motive Power & Equipment Solutions Inc. jó kilátású mozdonyt készített ipari területeken belüli használatra



A South Carolina-i Greenville székhelyű cég Hi-Vis vezetőfülkéje 360 fokos kilátást biztosít a biztonság növelése érdekében. Ennek a fülkének 30%-kal nagyobb ablakfelülete van, mint egyéb hasonló tolató- mozdonyoknak. Az alacsony motortér tovább javítja a kilátást, és genset motorokat tartalmaz.
Az MP&ES közleménye a TRAINS-ben




A BNSF AC44C4M No. 616 mozdonyát egy C44-9W-ből építették. Hátul a két kettős hajtóanyagú mozdony csak a dinamikus fék az első mozdony tapadás vizsgálatához

A Norfolk and Southern mellett a BNSF is átépítéssel bővíti a mozdonyflottáját. A DC vontatómotoros GE mozdonyokat AC hajtásrendszerűre építi át, közben egyéb modernizációkat is végez. A DC mozdonyokból A1A tengelyelrendezésű AC mozdonyok készülnek.

A Santa Fe épp a Burlington Northernnel való összeolvadása előtt vásárolt 100 C44-9W mozdonyt, ezek 600-699 számmal kerültek a BNSF állományába. Ezeken pneumatikus, 30-CDW légfék van, és olyan vezérlés, mely nehézzé teszi a vonatba sorozott mozdony(csoport) elrendezést. Az átépített mozdonyokon AC vontatómotorok, Dynamic Weight Management, Consolidated Control Architecture, CCB2 elektronikus légfék és a GE Trip Optimizere lesz, mint a BNSF legtöbb Evolution mozdonyán.

A mozdony a BNSF mexikói, San Luis Potosí járműjavítójában épült át és a híres Raton Pass-re küldték teszt futásokra.
Chris Guss cikke nyomán, Bruce D. Barrett felvétele






Források:

 

  • A TRAINS 2014 szeptemberi és októberi száma [1]
  • William D. Middleton, George M. Smerk, and Roberta L. Diehl: Encyclopedia of North Amerikcan RAILROADS [2]

       
  manhattani

2014 okóber 20.