Hídfelülvizsgálat légi drónnal |
A BNSF, a CN, a CSX, a NS és a UP
Class I-es vasúttársaság vizsgálja, hogy
hogyan tudja növelni a termelékenységét
és üzembiztonságát drónokkal. Egyelőre
adminisztratív akadályai vannak, a Federal Aviation
Administration (szövetségi repülési hivatal)
tiltja ember nélküli repülő eszközök
kereskedelmi felhasználását. Ezt a
rendelkezést várhatóan 2015-ben
felülvizsgálják. A UP és a CSX hidak felülvizsgálatára használná a drónokat, ezt a hatósági szabályozás legalább évenként írja elő. 3-5 évente részletesebb vizsgálat szükséges, ezt a vasutak megfigyelő kocsival végzik, amelyról lelógatják a dolgozókat, megnézni a hidak alsóbb régióit. Ezt a megfigyelést drónokkal gyorsabban és biztonságosabban meg lehetne |
tenni, további előny, hogy
közben folyhat a hídon a forgalom. A drónoknak meglepő szerepet is elkézelnek. Ha a pálya menti figyelő berendezések (hőnfutás figyelő, laposodás figyelő, stb.) hibát jeleznek, a vonatvezető hatékonyabban tudja megtalálni hátraküldött drónnal a hiba helyét és megbecsülni a baj nagyságát , mint ha maga gyalogolna hátra a töltés mellett. Mindehhez az kell, hogy a légügyi hatóság engedélyezze a légi drónok kereskedelmi hasznosítását. A vasutakon kívül több más szervezet is kéri a hatóságot, hogy gyorsítsa fel a szabályalkotási eljárását: mezőgazdasági termelők, ingatlankereskedők, sípálya üzelemtetők és a rendőrség. |
UP vonat
halad át a közel 60m magas Joso hídon a Snake
folyó fölött, Washington állam délkeleti
részében, mely állam az USA északnyugati
csücskében van, 2010 szeptemberében.
David Honan felvétele a TRAINS-ből
Az amerikai vasúti
hidak nem vonalbejáró barátok, sokon korlát
sincs, de egymástól bizonyos távolságra
"erkélyek" vannak, ahová a hídon gyalogló
kiállhat, ha jön a vonat. Itt gyakran vizeshordó is
van, ha a fa keresztaljak vagy a sínek között a
járópallók kigyulladnának.A 2014 novemberi TRAINS nyomán |
Tanulságok
a Lac-Mégantic vasúti balesetből A vizsgálat hibák sorozatát tárta föl, melyek a 2013 júliusi eseményhez vezettek |
A Transportation Safety Board of Canada 18 hibát és
mulasztást talált, köztük a "gyönge biztonsági
kultúrát" és a felületes
kormányellenőrzést, melyek a nyersolaj
szállító vonat balesetéhez, 47 ember
halálához és több mint 30 épület
lerombolásához vezettek. A TSB két
ajánlást tett:
erősítsék a
vasúttársaságoknál a szabályok
betartását, és biztosítsák jobban a
leállított vonatokat. A 191 oldalas tanulmány az eseményeket is bemutatta. A vonat első mozdonya rossz javítást kapott 2012 októberében, emiatt gyulladt ki a leállított vonat élén, egy tárolóvágányon, 7 mérföldre Lac-Mégantic-tól. A kiérkező tűzoltók leállították a mozdony motorját, így megszűnt a fékrendszer utántöltése. Előzőleg a mozdonyvezető 7 kéziféket behúzott, és mikor állvamaradás próbát tartott a 1,2%-os pályán álló vonattal, |
a légfék még fogott,
ezért, hamisan, úgy érezte, a vonat
befékezettsége megfelelő. A szabály legalább 9 kézifék behúzását írja elő, de a TSB 17 és 26 közöttit tartott elegendőnek. Egy órával a mozdony leállítása után a vonat gurulni kezdett a Quebec-i Lac-Mégantic felé.A mozdonyvezetőt, két másik vasutast és magát a vasúttársaságot is összesen 47 bűnös gondatlanság elkövetésében találták felelősnek. A jelentés megállapította, hogy "nem csak a kézifék volt a hiba abban, amit a mozdonyvezető tett vagy nem tett". 18 tényező, melyekért ő volt felelős, vezetett a balesethez, és ha ezek közül csak egyet is jól tesz, a baleset nem következett be. Justin Franz írása nyomán a TRAINS-ben |
Vasúti szakszervezet nemet mondtott a CSM-re |
Az egyik legnagyobb szakszervezet, a Sheet
Metal, Air, Rail and Transportation Workers szakszervezete, a SMART-TD
nemet mondott arra a tervre, hogy a mozdonyon lévő
'conductor'-ok (kb. vonatvezetők) helyett a vasút 'master
conductor'-t alkalmazzon, aki egyszerre több vonaton is
közreműködik, és közúti
járművön megy a vonathoz, ha a mozdonyvezetőnek
segítségre van szüksége. Ez az utasítás 2015 január 1-én lépett volna hatályba a BNSF hálózatának nagy részén és a korábbi Great Northern pályaudvarain. A BNSF munkaügyi alelnöke azt mondta, tiszteletben tartják a szakszervezet döntését. |
A szavazás előtt a BNSF
vezetése azt
mondta, ez a felállás növelné a
biztonságot, mivel a mozdonyvezető
munkaidejének nagyobb részét lehetne előre
pontosan meghatározni. A
szakszervezet vezetője pedig azt, hogy az egyszemélyes
vonatszemélyzet
nem működik, erre példa a Quebec-i Las Mégantic
baleset (!) "Senki sem engedi meg, hogy járat repülőgép egy pilótával repüljön, akkor sem, ha a gép magától tud repülni. A vonatok, melyek nem tudnak maguktól haladni, sem különbözhetnek. Ellenőrzés, ismételt ellenőrzés és még egy pár szem és fül a vonat mindkét oldalán olyan biztonsági tényező, melyet nem lehet pótolni írott szabállyal vagy technológiával. Ezt minden biztonsági szakember tudja, és a második ember eltávolítása rontja a biztonságot", mondta a szakszervezet szállítási elnöke. Justin Franz írása nyomán a TRAINS-ben |