.





Hídfelülvizsgálat légi drónnal

A BNSF, a CN, a CSX, a NS és a UP Class I-es vasúttársaság vizsgálja, hogy hogyan tudja növelni a termelékenységét és üzembiztonságát drónokkal. Egyelőre adminisztratív akadályai vannak, a Federal Aviation Administration (szövetségi repülési hivatal) tiltja ember nélküli repülő eszközök kereskedelmi felhasználását. Ezt a rendelkezést várhatóan 2015-ben felülvizsgálják.

A UP és a CSX hidak felülvizsgálatára használná a drónokat, ezt a hatósági szabályozás legalább évenként írja elő. 3-5 évente részletesebb vizsgálat szükséges, ezt a vasutak megfigyelő kocsival végzik, amelyról lelógatják a dolgozókat, megnézni a hidak alsóbb régióit. Ezt a megfigyelést drónokkal   gyorsabban és biztonságosabban  meg   lehetne
tenni, további előny, hogy közben folyhat a hídon a forgalom.

A drónoknak meglepő szerepet is elkézelnek. Ha a pálya menti figyelő berendezések (hőnfutás figyelő, laposodás figyelő, stb.) hibát jeleznek, a vonatvezető hatékonyabban tudja megtalálni hátraküldött drónnal a hiba helyét és megbecsülni a baj nagyságát , mint ha maga gyalogolna hátra a töltés mellett.

Mindehhez az kell, hogy a légügyi hatóság engedélyezze a légi drónok kereskedelmi hasznosítását. A vasutakon kívül több más szervezet is kéri a hatóságot, hogy gyorsítsa fel a szabályalkotási eljárását: mezőgazdasági termelők, ingatlankereskedők, sípálya üzelemtetők és a rendőrség.



UP vonat halad át a közel 60m magas Joso hídon a Snake folyó fölött, Washington állam délkeleti részében, mely állam az USA északnyugati csücskében van, 2010 szeptemberében.
David Honan felvétele a TRAINS-ből
 Az amerikai vasúti hidak nem vonalbejáró barátok, sokon korlát sincs, de egymástól bizonyos távolságra "erkélyek" vannak, ahová a hídon gyalogló kiállhat, ha jön a vonat. Itt gyakran vizeshordó is van, ha a fa keresztaljak vagy a sínek között a járópallók kigyulladnának.

A 2014 novemberi TRAINS nyomán



Tanulságok a Lac-Mégantic vasúti balesetből

A vizsgálat hibák sorozatát tárta föl, melyek a 2013 júliusi eseményhez vezettek

A Transportation Safety Board of Canada 18 hibát és mulasztást talált, köztük a "gyönge biztonsági kultúrát" és a felületes kormányellenőrzést, melyek a nyersolaj szállító vonat balesetéhez, 47 ember halálához és több mint 30 épület lerombolásához vezettek. A TSB két ajánlást tett: erősítsék a vasúttársaságoknál a szabályok betartását, és biztosítsák jobban a leállított vonatokat.

A 191 oldalas tanulmány az eseményeket is bemutatta. A vonat első mozdonya rossz javítást kapott 2012 októberében, emiatt gyulladt ki a leállított vonat élén, egy tárolóvágányon, 7 mérföldre Lac-Mégantic-tól. A kiérkező tűzoltók leállították a mozdony motorját, így megszűnt a fékrendszer utántöltése. Előzőleg a mozdonyvezető 7 kéziféket behúzott, és mikor állvamaradás  próbát tartott a 1,2%-os  pályán  álló   vonattal,
a légfék még fogott, ezért, hamisan, úgy érezte, a vonat befékezettsége megfelelő.

A szabály legalább 9 kézifék behúzását írja elő, de a TSB 17 és 26 közöttit tartott elegendőnek. Egy órával a mozdony leállítása után a vonat gurulni kezdett a Quebec-i Lac-Mégantic felé.A mozdonyvezetőt, két másik vasutast és magát a vasúttársaságot is összesen 47 bűnös gondatlanság elkövetésében találták felelősnek.

A jelentés megállapította, hogy "nem csak a kézifék volt a hiba abban, amit a mozdonyvezető tett vagy nem tett". 18 tényező, melyekért ő volt felelős, vezetett a balesethez, és ha ezek közül csak egyet is jól tesz, a baleset nem következett be.

Justin Franz írása nyomán a TRAINS-ben



Vasúti szakszervezet nemet mondtott a CSM-re

Az egyik legnagyobb szakszervezet, a Sheet Metal, Air, Rail and Transportation Workers szakszervezete, a SMART-TD nemet mondott arra a tervre, hogy a mozdonyon lévő 'conductor'-ok (kb. vonatvezetők) helyett a vasút 'master conductor'-t alkalmazzon, aki egyszerre több vonaton is közreműködik, és közúti járművön megy a vonathoz, ha a mozdonyvezetőnek segítségre van szüksége.

Ez az utasítás 2015 január 1-én lépett volna hatályba a BNSF hálózatának nagy részén és a korábbi Great Northern pályaudvarain.

A BNSF munkaügyi alelnöke azt mondta, tiszteletben tartják a szakszervezet döntését.

A szavazás előtt a BNSF vezetése azt mondta, ez a felállás növelné a biztonságot, mivel a mozdonyvezető munkaidejének nagyobb részét lehetne előre pontosan meghatározni. A szakszervezet vezetője pedig azt, hogy az egyszemélyes vonatszemélyzet nem működik, erre példa a Quebec-i Las Mégantic baleset (!)

"Senki sem engedi meg, hogy járat repülőgép egy pilótával repüljön, akkor sem, ha a gép magától tud repülni. A vonatok, melyek nem tudnak maguktól haladni, sem különbözhetnek. Ellenőrzés, ismételt ellenőrzés és még egy pár szem és fül a vonat mindkét oldalán olyan biztonsági tényező, melyet nem lehet pótolni írott szabállyal vagy technológiával. Ezt minden biztonsági szakember tudja, és a második ember eltávolítása rontja a biztonságot", mondta a szakszervezet szállítási elnöke.

Justin Franz írása nyomán a TRAINS-ben