.






A 2014 januári TRAINS szerkesztőségi cikke, Jim Wrinn főszerkesztő tollából: Is double track even enough?
(elég még a két vágány?). Kezd kevés lenni. Van nagy emelkedésű szakasz, ahol hosszú harmadik vágányt építettek, amin a nagyobb sebességre képes vonat menetben megelőzi a lassabbat, megállás nélkül.

A nagy forgalom miatt a síkabb vidéki vonalakon is gondolkodnak 3. vágány építéséről. Mára már csak emlék, hogy az amerikai fővonalakon ritkán elmegy egy nagyon hosszú tehervonat. Ma sűrűn járnak.








Egy figyelmes vasútbarát észrevette, hogy az alumínium szenesvagon forgóváza acél tányéron tartja a kocsiszekrényt. A középiskolában  azt tanulta, hogy az időjárásnak, nedvességnek kitett
érintkező acél és alumínium nem jó kombináció. Don R. Sutherland a michigani Romeóból megkérdezte a TRAINS-t, hogy hogy is van ez.

A TRAINS válasza:

Ez a galvanikus korrózió jelensége, mikor két, különböző elektrokémiai értékű fém érintkezik. A vasúti kocsigyártók epoxit, vagy más szigetelést alkalmaznak ott, ahol a kétféle fém találkozik.










Nagy fejezet zárul le mostanában a vasútgépészet történetében: az Electro-Motive abbahagyta az 567-es, 645-ös és 710-es sorozatú motorjainak a gyártását






   Az 567 típusú dízelmotor 1938-ban mutatkozott be

A típusszám egy hengerének lökettérfogata köbhüvelykben kifejezve. 6-, 8-, 12- és 16 hengeres változatban készült, előbb normál sűrítéssel, később turbófeltöltéssel. Ez a motor lett az EMD szabvány motorja 28 éven át, több mint 25.100 mozdonyban.

EMD felvétel.


Egyelőre az USA belföldi vasúti vásárlóinak a számára nem készül több ilyen motor. Nagy korszak zárul le ezzel: a három típusból kb. 50 000-et gyártottak belföldre, és sokat exportra, ilyen motor dolgozik a mi Nohabjainkban is. Ez volt minden idők legnépszerűbb mozdonymotor családja.

A kétütemű motorok fejlesztésekkel sikerrel vették a Tier 1 - Tier 3 környezetvédelmi előírásokat, de a 2015 január 1-től életbe lépő, az új gyártású mozdonymotorokra vonatkozó Tier 4 kifogott a mozdonycsaládon.

Azért még sokáig működnek ezek a motorok: külföldön, és a remotorozott mozdonyokban az USÁ-ban is. Ezek felmentést kapnak a Tier 4 előírások alól.


Az EMD munkás egy 710-es motor ajtaját nyitja, az EMD Caterpillar bemutató SD70ACe mozdonyán, a No. 1201-esen

Fotó: TRAINS: Jim Wrinn


Bill Badurski cikke nyomán a TRAINS-ből












Az Amtrak legújabb villamos mozdonya, az ACS-64

A képen a bemutatkozó futásán, 2014 február 7-én látható. Biztos remek mozdony, de tudja a fene: nekem nem tetszik. Olyan kínaias... De gustibus non est disputandum.

E típussal az Amtrak a következő 20 évben 300 millió USD-t készül megtakarítani a rekuperálással, a kocsik fékjeinek a kímélésével, és hogy ennek a mozdonynak nem kell cipelnie a dinamikus fék súlyos ellenállás- hálózatot.

A mozdonyok a Siemens Rail Systems, Sacramento, Kalifornia gyártmányai. A 6700 Le-s mozdonyok legnagyobb sebessége 201 km/h és 1000 kW "vonatfűtési" teljesítményt képes leadni.

A mozdonynak 12, 12,5 és 25 kV-os feszültségen, valamint 25 és 60 Hz-es frekvencián kell működnie, de ezt a 70 mozdony jól megoldja.

Az Amtrak a mozdonyoknak kéthetes és 180 napos felülvizsgálati ciklusokat tervezett. A sűrűbbik öt órát vesz igénybe az éjszakai üzemszünetben (a Washington-New York-Boston nagy sebességű Acela javítási ciklusa 92 napos).

Az új mozdony főleg a koros AEM-7-es mozdonyokat váltja le.

Bob Johnston nagy cikke nyomán a TRAINS-ből







A Long Island Rail Road új mobil szolgáltatása

A LIRR nemrég továbbfejlesztette a TrainTime mobil alkalmazását. Az új utastájékoztatási rendszer tulajdonságai között van az "állomási elkapott kép" továbbfejlesztése, az "érkezési visszaszámlálás képernyő" (arrival coundtown screen), mely utazásszervező, érkezési és állomási parkolási információt nyújt. Emellett tartalmaz egy új szervert, mely percenként 2000 vonat indulási-érkezési idő kérdésre ad választ. Az alap vonat információk akkor is elérhetők, ha a mobil készülék kikerül a mobiltelefon térerőből.

További információ az új rendszerről a vasút weblapján, a www.mta.info/lirr címen található.

A 2015 januári TRAINS TECHNOLOGY BRIEFS cikkéből













Az ilyen képekből látszik, miért kell a 2 x kb. 4400 Le egy ilyen combos tartályvonat élére. A CSX Transportation K080 jelű olajvonatát a BNSF Railway két C44-9W mozdonya húzza a James River Subdivisionben, a virginiai Springwoodnál, útban Yorktown felé, 2014 február 16-án. A mozdonyok mögött a spacer car, magyar vasúti kifejezéssel a védőkocsi.

Samuel Phillips felvétele a 2015 januári TRAINS-ből