Közeleg Amerikában a PTC kötelező bevezetésének a határideje |
(balra) a PTC földi antennája
a Union Pacific pályája mentén a coloradoi
Brightonban, 2015. júniusában, (jobbra) PTC antenna a UP mozdonyán, a vezetőfülke tetején |
A
PTC-t (Positive Train Control), az ETCS-hez hasonló
vasútbiztonsági rendszert 2015. decembere végéig
kötelezően be kellene vezetni minden amerikai, Class I (a
legnagyobbak) vasúttársaságnál. A
technológia terjedéséből látszik, hogy ez
nem valósul meg teljesen, várhatóan a
felszerelendő mozdonyok 39%-án lesz ott, a pályamenti
eszközöknek pedig csak a 76%-át telepítik.. Sarah Feinberg, a Federal Railroad Administration (FRA, a vasutakat irányító kormányszerv) egyik vezetője kijelentette, hogy "biztonságos vasúti forgalom csak akkor lehetséges, ha a PTC-t maradéktalanul kiépítik". Mikor megkérdezték, hogy hogyan büntetik a vasúttársaságokat, melyek nem készülnek el a telepítésekkel, azt felelte "szabálysértésenként és naponta". Úgy látszik, hogy a PTC telepítése csúszik. Pedig a vasutak |
nem
tétlenkedtek: a CSX Transportation illetékes
főnöke kijelentette: "a PTC volt a társaság harmadik
legnagyobb beruházása, a pályakarbantartás
és a teherkocsi vásárlás után". A
Metrolink, mely Los Angeles-t és környékét
szolgálja ki, várhatóan határidőre bevezeti
a rendszert a
teljes, 341 mérföld hosszú
hálózatán, de már a Metra Chicagóban
és környékén az 1200 mérföld
vonalhosszúságú hálózatán
csak 2019-re végez a telepítéssel. Korábban voltak hírek, hogy az Amtrak állami vasút sem áll jól a PTC telepítésével a saját vonalán, a Northeast Corridoron, de most nem hallani elmaradásról. Mindenesetre az összes amerikai Class I-es vasúttársaság érdeklődéssel várja a Kongresszus döntését a december 31-ei határidő esetleges módosításáról. David C. Lester cikke nyomán a TRAINS 2015. szeptemberi számából |
Kompozit keresztaljak az amerikai alagútban |
Az
Axion, a Zanesville, Ohio székhelyű cég 1,7 USD
értékű rendelést kapott kompozit vasúti
keresztaljak számára az Exotrax alagútba. Az aljakat a Texas-i Wacoban
gyártják és 2015 tavaszától
szállítják. A kompozit aljak a régi fa
aljakat váltják ki. További infók a
www.axionintl.com honlapon. A TRAINS 2015 júniusi számából |
Rendezőpályaudvar irányító számítógépes rendszer |
A
RailComm, a New York állambeli Fairport székhelyű
cég szerződést írt alá Domain
Operations Controller nevű teherpályaudvari vezérlő
rendszer szállítására egy Class I (a
legnagyobbak egyike) vasúttársaság
számára Mississippi államban. (A domain
angolul többek között csomópontot jelent,
és nem csak digitális hálózati
csomópontot.) A rendszer lehetővé teszi vonatok irányítását, vagy akár egy kitérő állítását távoli pontról. A cég szállít időjárásálló és zárt vezérlő táblát, mely szabadtéri munkaállomásként működik. További infók a www.railcomm.com honlapon. A TRAINS 2015 júniusi számából |