Közeleg Amerikában a PTC kötelező bevezetésének a határideje


(balra) a PTC földi antennája a Union Pacific pályája mentén a coloradoi Brightonban, 2015. júniusában,





(jobbra) PTC antenna a UP mozdonyán, a vezetőfülke tetején



A PTC-t (Positive Train Control), az ETCS-hez hasonló vasútbiztonsági rendszert 2015. decembere végéig kötelezően be kellene vezetni minden amerikai, Class I (a legnagyobbak) vasúttársaságnál. A technológia terjedéséből látszik, hogy ez nem valósul meg teljesen, várhatóan a felszerelendő mozdonyok 39%-án lesz ott, a pályamenti eszközöknek pedig csak a 76%-át telepítik..

Sarah Feinberg, a Federal Railroad Administration (FRA, a vasutakat irányító kormányszerv) egyik vezetője kijelentette, hogy "biztonságos vasúti forgalom csak akkor lehetséges, ha a PTC-t maradéktalanul kiépítik". Mikor megkérdezték, hogy hogyan büntetik a vasúttársaságokat, melyek nem készülnek el a telepítésekkel, azt felelte "szabálysértésenként és naponta".

Úgy látszik, hogy a  PTC  telepítése csúszik.  Pedig a vasutak 
nem tétlenkedtek: a CSX Transportation illetékes főnöke kijelentette: "a PTC volt a társaság harmadik legnagyobb beruházása, a pályakarbantartás és a teherkocsi vásárlás után". A Metrolink, mely Los Angeles-t és környékét szolgálja ki, várhatóan határidőre bevezeti a rendszert a teljes, 341 mérföld hosszú hálózatán, de már a Metra Chicagóban és környékén az 1200 mérföld vonalhosszúságú hálózatán csak 2019-re végez a telepítéssel.

Korábban voltak hírek, hogy az Amtrak állami vasút sem áll jól a PTC telepítésével a saját vonalán, a Northeast Corridoron, de most nem hallani elmaradásról. Mindenesetre az összes amerikai Class I-es vasúttársaság érdeklődéssel várja a Kongresszus döntését a december 31-ei határidő esetleges módosításáról.

David C. Lester cikke nyomán a TRAINS 2015. szeptemberi számából




Kompozit keresztaljak az amerikai alagútban

Az Axion, a Zanesville, Ohio székhelyű cég 1,7 USD értékű rendelést kapott kompozit vasúti keresztaljak számára az Exotrax alagútba. Az aljakat a Texas-i Wacoban gyártják és 2015 tavaszától szállítják. A kompozit aljak a régi fa aljakat váltják ki. További infók a www.axionintl.com honlapon.

A TRAINS 2015 júniusi számából



Rendezőpályaudvar irányító számítógépes rendszer

A RailComm, a New York állambeli Fairport székhelyű cég szerződést írt alá Domain Operations Controller nevű teherpályaudvari vezérlő rendszer szállítására egy Class I (a legnagyobbak egyike) vasúttársaság számára Mississippi államban. (A domain angolul többek között csomópontot jelent, és nem csak digitális hálózati csomópontot.)

A rendszer lehetővé teszi vonatok irányítását, vagy akár egy kitérő állítását távoli pontról. A cég szállít időjárásálló és zárt vezérlő táblát, mely szabadtéri munkaállomásként működik.
További infók a www.railcomm.com honlapon.

A TRAINS 2015 júniusi számából