Visszakerül Amerikában a posta a vasútra?

Közel kétszáz évvel az után, hogy az amerikai szövetségi kormány évi 400 dollárt adott a lovaskocsis szállítóknak, hogy tegyék vasútra a postát, mert úgy gyorsabb és biztonságosabb, ma a U.S. Postal Service azt sürgeti, hogy több postai küldeményt vigyenek vasúton.

Egy költségelemzés kimutatta, hogy kamionok helyett vasúti postaszállítással pénzt lehetne megtakarítani, mégis ma a Postal Service által szállított csomagoknak csak kis százaléka kerül vasútra. Ez annál is érdekesebb, mert a magán postai szállítók, mint a United Parcel Service vagy a FedEx a küldemények nagyobb részét szállítják intermodálisan.

A postaszolgálat és a vasút kapcsolata 1830-ra nyúlik vissza Amerikában. Akkoriban a vasút lassabb és kevésbé hatékony volt, mint a lovaskocsi, mégis, 1838-ra az ország összes vasútvonalát posta útvonalnak jelölték ki. 1864-ben megnyílt az U.S. Railway Post Office első vonala a Chicago & North Western vasúton, az iowai Clinton és Chicago között, ahol a küldeményeket a mozgó vonaton osztályozták. 1930-ra több mint 10 000 vonat vitt postát az USÁ-ban.

1950-re a vasút által szállított posta mennyisége csökkenni kezdett, főleg a vasúti forgalom csökkenése miatt. 1970-re pedig a vasutak összeolvadása, jármű szűkösség és szakszervezeti ügyek okoztak nagy késéseket a vasúton.

A kamionok gyorsabban viszik a postát mint a vonat, és így betartható a 2006-os Postal Accountability and Enhancement Act (postai megbízhatósági és fejlesztési törvény).
A postai szolgálat főfelügyelője úgy találta, hogy egyes irányokban a vasút gazdaságosabban viheti a postai küldeményeket, mint a kamionok, például New Jersey és Atlanta között évi 300 ezer dollárt lehetne megtakarítani.



A KSC intermodális vonata ismét szállít postát is. Előtérben egy falusi postaláda
Marshall W. Breecher felvétele a TRAINS-ből

A posta aggódik, hogy vasúti szállítással tartani tudják-e a küldemények eljutási idejét. Vizsgálatok azt mutatják, hogy legalább egy irány, a New Jersey - Jacksonville, Florida postai szállítás vasúton gazdaságosabb lehet és belefér az időkeretbe. Ezt a postai irányt alaposan megvizsgálják.

A postai szállítás vasútra kerülése annak a jele lenne, hogy a vasút újabb területen nyeri vissza korábbi pozícióját. Az intermodális szállítás növekedése azt jelzi, hogy új technológiával a vasúti szállítás részaránya növekedhet más szállítási módokkal szemben.

Justin Franz írása nyomán a TRAINS 2015 márciusi számából



Két atlantai villamos találkozik Woodruff Park állomáson, percekkel a vonal megnyitó ceremóniája után, 2014 december 30-án. A 2,7 mérföld (4,3 km) hosszú rendszer 92 millió USD-be került és munkanaponként 2600 utast szállít a belvárosi szakaszán.

Nikos Kavoori jelentése a 2015 márciusi TRAINS-ből



Mozdonyváltás az Amtraknél

A mozdonyok három generációja gyűlt össze Washington D.C. fűtőházában, hogy mutassák a generációváltást a vontatóállományban. Bal oldalon a vadonatúj ACS-64 No. 623, épp megkezdte pénzkereső munkáját, egyike a Siemenstől rendelés alatt álló 70 mozdonynak.

Középen a HHP-8 No. 651, a 15 villamos mozdony egyike, melyek csak másfél évtizedet éltek, és mostanában kerülnek pályán kívülre.

Az AEM-7 No. 909 az 54 mozdony egyike, melyeket a 70-es és a 80-as években építettek, és ezeket is az ACS-64-esek váltják le. Ezekből az Amtrak 2016 végéig megkapja mind a 70 darabot. Mikor ez megtörténik, az utolsó AEM-7-est is nyugdíjazzák, a HHP-8-asok pedig részben tartalékban, részben készenlétben maradnak, a Corridor arculata pedig végképp megváltozik.


A jelenlegi vontató állomány az Amtrak leggyorsabb vonalán, a Northeast Corridoron, ahogy Ivy City fűtőházában összeálltak egy portréhoz 2014 november 15-én

Matt Donelly jelentése a TRAINS márciusi számában