|
Tárolt dízelmozdonyok |
A BNSF leállított SD40-2-esei, 45-2-esei, GP60B-jei és SD60M-jei a Minneapolis-i Norhtown yardon. Ez csak az egyik hely, ahol a társaság az épp nem használt mozdonyait tárolja. Chris Guss felvétele a TRAINS-ből. |
Mind az állandó
vasúti teherszállítás, mint a szén,
olaj, iparcikkek szállítása, mind a ciklikusan
változó mértékű forgalom, mint a
betakarításkori gabonaszállítás
csökkenése hatással van a szükséges
mozdonyszámra. Ha csökken a szállítási
igény, a társaságok mozdonyokat
állítanak le. Első lépésben
meggondolják, mely típusok érdemesek
leállításra, a későbbi
újraindítás reményében. A
leállítandó mozdonyokat gondosan elő kell
készíteni: - minden folyadékot leengednek belőle, ami megfagyhat. A legtöbb mozdonyban korrózió gátlóval kevert egyszerű csapvíz a hűtővíz, mert ez jobb hőátadó, mint a glikol alapú fagyálló, - befedik a kipufogónyílást, mert a belehulló esővíz összegyűlhet, korróziót és fagyáskor bajt okozhat, - lekötik az akkumulátort, rendszerint ki is szerelik és máshol tárolják, - a hosszabb időre leállított mozdony vezetőfülkéjét lezárják és burkolják, hogy megelőzzék a szennyeződések bejutását és a vandalizmust. Jeff Carlson felvétele a TRAINS 2016. januári számából |
A BNSF 2009-ben megvizsgálta annak
a hatását, hogy a leállított mozdonyt
műanyag zsugorfóliába csomagolta, a tetejétől le a
főkeretig. Bár a fólia jól lezárta a
mozdony nyílásait, mégsem vált be,
mert a fólia alatt víz csapódott ki a
vezetőálláson. A leállítás helye célszerűen a társaság járműjavítója közelében lehet, az új üzembe helyezéshez itt vannak meg az eszközök és a munkaerő. Ha az ilyen helyek közelében nincs elegendő tároló vágány, a műhelyben a tárolásra már előkészített mozdonyt hidegre szerelik és vonatba sorozva vontatják el a tárolóhelyre. A mozdony leállításának helye hatással lehet a későbbi életére: korábban az ország délnyugati részében is működő társaságok gyakran vitték a tárolandó mozdonyaikat a sivatagi vidékre, ahol a száraz, meleg klíma jó megőrzési feltételeket adott. A BNSF zsugorfóliába csomagolt C40-8W típusú mozdonya a kansasi Topeka-ben egy 2009-es tesztben. Ez a fajta védelem nem vált be. Chris Guss-nak a TRAINS 2016. januári számában megjelent írása nyomán |
Az
EMD SD90-esei nem futottak be
fényes pályát, "they were really troublemakers",
mondta nekem egy UP gépész North Platte-ben, a Bailey
yardon. Amíg a gyár a 6000 Le-s, négyütemű
H-motorokkal küzdött, a kész
mozdony- szekrényeket 4300 Le-s motorokkal, SD9043MAC
típus- számmal szállították. Most a Norfolk Southern az ilyen, használt mozdonyait újítja föl, új EMD vezetőfülkét, új vezérlő rendszert, új TC motorokat és sátorjelző rendszert épít beléjük. Az átépített mozdonyok az SD70ACe-khez lesznek hasonlóak, és SD70ACU típusjelet kapnak. Dustin Faust írása nyomán a TRAINS 2016. januári számából |
A
70 Viewliner II poggyászkocsiból 58 már az
Amtraknél van, és 2015 novemberében a
CAF spanyol
kocsigyártó a New
York állambeli Elmira
telephelyén megkezdte a 25-ből az első 6 étkezőkocsi
gyártását. Az első kocsi csoport üzemszerű tesztje 2016 közepén kezdődik. A gyártás ezután a 10 poggyász-személyzeti háló és a 25 egyszintes utas hálókocsival folytatódik. Eközben a 70, Siemens gyártású ACS-64 is kész közeli állapotba került, 2016 október 22-éig 55-öt szállítottak le és 53 áll szolgálatban. Az étkező prototípusának belseje, 2013-as állapot A TRAINS 2016. januári számának cikke nyomán |
A GE
és az Alstom óriási rendelést kapott
Indiából Az Indian Railway bejelentette, hogy a következő években 1000 mozdonyt vásárol a GE Transportationtől (a General Electric vasúti jármű- és berendezés gyárától), és további 800-at a francia Alstomtól. Az állami vasúttársaság tavaly novemberben írta alá a megállapodást. A mozdonyok nagy részét Indiában gyártják majd, hogy teljesítsék a "Make in India" irányzatot. A GE rendelés összértéke 2,6 milliárd USD, és 11 évi fenntartást is tartalmaz. Az Alstom rendelés körülbelül 3 milliárd dollár. A TRAINS 2016. februári számából |
Egy
korszak vége: a roadrailer utolsó útja James Kerr felvétele a TRAINS 2016. februári számából A Triple Crown Services által járatott roadrailer vonatok utolsó útjukra indultak 2015. november 16-án. A Norfolk Southern, mint üzemeltető vasúttársaság a költségcsökkentés érdekében már csak Detroit és Kansas City között járatta a roadrailer vonatokat. |
A roadrailer közúti nyerges vontatmány, melyet vasúti forgóvázra lehet szerelni, így vesz részt az intermodális forgalomban. Ilyen a roadrailer szekrények kapcsolata, és lenn a vasúti forgóváz (WIKIPEDIA: Roadraier) Hír a TRAINS 2016. februári számából, James Kerr írása |
Az
EMD újra beszáll a személyvonati
dízelmozdony piacra Metrolink gyári fénykép |
Alig több, mint 2 évvel a
szerződés aláírása után az EMD elkészítette az első
F125-ös mozdonyt a Southern California Regional Authority
számára, mely Los Angeles Metrolinkjét is
üzemelteti. A Progress Rail indianai, Muncie-beli
gyárában készült a 4700 Le-s, AC
hajtású modell. A Metrolink igazgatósága 20 F125-ös, Tier 4 kibocsátású mozdony vásárlását engedélyezte, 129,4 millió USD árban. 2017 végéig összesen 29 ilyen mozdonyt vásárolnak. A mozdony szekrénye Spanyolországban, a Vossloh-nál készült. Motorja, a Caterpillar C175-20 szelektív katalizátoros csökkentés módszerével éri el a Tier 4 megfelelést. A mozdonynak 8 váltakozóáramú átalakítója van, ezek fele táplálja a vontatómotorokat, a többi a HEP (head end power, a személykocsik áramellátásához szükséges energia) előálllítását végzi. Hiba esetén egy motorokat hajtó egység átkapcsolható a kocsik táplálására, ilyenkor a maradék 3 teljesítményét elosztják a 4 vontatómotorra. |
Az első mozdony a Muncie-i
gyárból az
EMD nagyhírű telephelyére megy, a
Chicago-közeli La Grange-be, a
következő kettő pedig az amerikai vasúti
vontatástechnológiai központ
próbapályájára, a coloradói
Pueblóba, futáspróbákra és
minősítésre a
végleges leszállítás előtt. A mozdony műszaki adatai: Típus: F125 Teljesítmény: 4700 Le Motor: Caterpillar C175-20 Vontatási átalakítók: Kato AK30-8 Hossz: 69 láb (21 m) Szélső tengelyek távolsága: 12,91 m Tengelyterhelés: 32,3 t Üzemanyagtartály térfogata: 10 68 liter |
|
manhattani 2016. május 9. |