Hírek a 2017. márciusi - áprilisi vasúti világirodalomból




Tank egységvonatok
.
Az amerikai hadsereg
a nehéz járműveit belföldön továbbra is vasúton mozgatja, a legutóbbi kitelepülés novemberben volt


November elején Fort Carsonban, Colorado államban a katonák 2400 nehéz katonai járművet rakodtak pőrekocsikra a katonai telep teherpályaudvarán. Ennek mind a BNSF-fel, mind a UP-vel van kapcsolata, de a BNSF nyerte a tendert, az szállíthatta a kocsikat a Texas-i Beaumontba.

A 3. Páncélos Hadosztály és a 4. Gyalogos Hadosztály 12 vonattal, majd 3 hajóval Németországba, majd januárban 3800 katona légi úton érkezett, hogy teljesítsék a 9 hónapos rotációt a Kelet-Európában állomásozó egységeikkel. Ez a hadmozdulat része volt az Operation Atlantic Resolve-nak (Atlanti Megoldás Műveletnek), mely 2014-ben kezdődött, amikor katonai támadás indult Ukrajna ellen és elfoglalták a Krímet.






Katona irányít egy M88A2 lánctalpast pőrekocsira a colorádói Fort Carsonban, múlt decemberben


U.S. Army, Ange Desinor őrmester felvétele, a 2017. márciusi TRAINS-ből
Ez nagy és ritka katonai vonulás volt, de kisebbek gyakran történnek, például a Mojave sivatagban lévő Fort Irwin bázisra, ahol a Nemzeti Kiképző Központ működik.

Fort Carsonban polgári alkalmazottak működtetnek két öreg dízelt, egy GP10-est és egy GP40-2-est, és két, a National Railway Equipment Co.-tól nemrég érkezett N-ViroMotive GenSet mozdonyt. A GenSetek részei az amerikai Department of Defense (védelmi minisztérium) járműflottájának, mely átveszi a régi gépek helyét és szerepét az egész országban.


A vasúti rakodásra
az óriási katonai bázison 200 vasúti kocsi áll készenlétben, köztük hattengelyes pőrekocsik a 68 ton (kb. 66 tonna) súlyú Abrams tankok számára, és sok lízingelt, a vasutakon általánosan használt kocsi a könnyebb járműveknek és konténereknek.

Williap P. Diven írása nyomán a TRAINS 2017. márciusi számából




Kína tehervonatokat indít Londonba

.
Hamarosan rendszeres tehervonat járat indul Kínából, két kontinensen és a csatornaalagúton át egy London közeli pályaudvarra. A kínai Xinhua hírügynökség jelentette, hogy a China Railway Corp. vonata január 2-án indult el Sanghaj mellől. London a 15. végpontja lesz a kínai ipari központokból induló vonatoknak.

A vonat részei Madridba és Hamburgba mennek, a londoni egység pedig közel 2 hét alatt teszi meg a kb. 19 000 kilométeres távolságot. Átszel 8 időzónát és átesik legalább két nyomtávváltáson. A vasút képviselői azt mondják, hogy ez a vonat szorosabb kereskedelmi kapcsolatokat épít Nagy-Britannia és Kína között.





Mint egy bomba...

.
Siklás és robbanás Bulgáriában


Tehervonat
két, propilént szállító kocsija siklott és fölrobbant 2016. december 16-án Bulgáriában, nyolc ember meghalt és 29 környéken lakó megsérült. A vonat helyi idő szerint reggel 5 óra 40 perckor siklott ki Hitrino állomáson. A mozdonyvezető túlélte a balesetet.

Az Associated Press híre, kép a 2017. júniusi TRAINS-ből





Magántulajdonú nagysebességű vasút indul Olaszországban
.
Üzletemberek, köztük a Ferrari elnöke befektettek




A világ első magántulajdonú nagysebességű vasútjának vonatai Nolában, Nápoly mellett. Idén tavasszal indulnak utasszállító utakra.

Keith Fender felvétele a 2017. áprilisi TRAINS-ből

Az amerikai kongresszus utasította az Amtrak-et, hogy tegye lehetővé magáncégek számára, hogy vonatokat indítson az Amtrak hálózatán. A szkeptikusok azt kérdezik, lesz egyáltalán ilyen magáncég?

Olaszországban elindították ezt a rendszert. Az ország megnyitotta a hálózatát a vetélytársak számára, egy ilyen cég a Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV), melynek vezetője elnök Ferrari autógyárban is.

A világ első magántulajdonú nagysebességű vasutat, az NTV-t üzletemberek alapították 2006-ban, öt év alatt megtervezték a vasutat, összegyűjtötték a partnereket és a beszállítókat, vonatokat terveztek és rendeltek, karbantartó létesítményeket építettek és felvettek több mint 500 alkalmazottat. Eddig kb. 1 milliárd US dollárt fektettek be (ez kb. a fele annak, amennyiből az összes nagy vidéki kórházat felújítottuk).

Az NTV új, francia építésű Automotrice á Grande Vitesse vonatok négy nagyvárost kötnek össze: Torinót, Milánót, Rómát és Nápolyt. A szolgáltatás márkaneve Italo.


Az Alstom építette AGV vonatok a TGV utódai. 225 mph (362 km/h) sebességre képesek, de az NTV csak 300 km/h-val járatja őket. mert ennyi a megengedett az olasz nagysebességű pályán. A vonatok alumínium szekrényesek, és 850 kW-os, állandó mágneses motorok hajtják, a motortípust az Alstom a 2007-es sebességi rekord felállításánál tesztelte. Az Alstom 30 évig tartja karban az NTV flottát, ehhez 120 millió dollárért telepet épített a Nápolyhoz közeli Nolában.

Az NTV vezérigazgatója, Giuseppe Sciarrone azt reméli, hogy a vonatoknak sok utasa lesz, mivel naponta kb. 130 000-en utaznak 250-300 km távolságra Olaszország nagyvárosai között. Az Italo vonatok három utazási kategóriát kínálnak, a legexkluzívabb a Club osztály 19 hellyel, egy sorban 2+1 és blokkonként 4 nagyméretű üléssel, nagy lábhellyel. A nagyobb befogadóképességű business class szakaszt Primá-nak hívják 2+1 üléselrendezéssel, a vonat további része pedig Smart osztályú, 2+2 ülésezéssel.

Minden ülés bőr borítású, a vonaton ingyen wifi és műholdas tévévétel, mely a legnagyobb sebességnél is működik, kivéve a Bologna  és  Firenze  közötti  hosszú alagútban.  Egy  kocsiban  nagy
képernyős vetítőterem lesz, ahol játékfilmeket lehet nézni a non-stop Milánó - Róma úton, más utakon pedig rövidebb műsorokat. A Club és a Prima osztályokon az utas helyéhez ételt is felszolgálnak.

2012 decemberétől, mikorra minden vonat elkészült, az NTV napi 50 járatot indított, az 557 km-es Milánó -  Róma út 2 óra 57 percig tart. A jegyárak versenyképesek az állami nagysebességű vasútéival, a Trenitaliá-ével és a légijáratokéival.

Tények az NTV vasúttársaságról:

Üzemeltető: Nuovo Trasporto Viaggiatori
Különlegessége: a világon az első magántulajdonú nagysebességű vasút
Befektetés: 1 milliárd US dollár
Legnagyobb sebessége: 300 km/h
Szolgáltatások: ingyen wifi, műholdas tévé, mozi
Indulás: 2012 tavaszán.

Keith Fender cikke nyomán a TRAINS 2017. áprilisi számából








manhattani  

2017. június 21.