|
Hírek a 2017. márciusi - áprilisi vasúti világirodalomból |
Tank egységvonatok . Az amerikai hadsereg a nehéz járműveit belföldön továbbra is vasúton mozgatja, a legutóbbi kitelepülés novemberben volt |
November elején Fort Carsonban,
Colorado államban a katonák 2400 nehéz katonai
járművet rakodtak pőrekocsikra a katonai telep
teherpályaudvarán. Ennek mind a BNSF-fel, mind a UP-vel
van kapcsolata, de a BNSF nyerte a tendert, az
szállíthatta a kocsikat a Texas-i Beaumontba. |
A 3. Páncélos
Hadosztály és a 4.
Gyalogos Hadosztály 12 vonattal, majd 3 hajóval
Németországba, majd
januárban 3800 katona légi úton érkezett,
hogy teljesítsék a 9 hónapos
rotációt a Kelet-Európában
állomásozó egységeikkel. Ez a hadmozdulat
része volt az Operation Atlantic Resolve-nak (Atlanti
Megoldás Műveletnek), mely 2014-ben kezdődött, amikor
katonai
támadás indult
Ukrajna ellen és elfoglalták a Krímet. |
Katona irányít egy M88A2 lánctalpast pőrekocsira a colorádói Fort Carsonban, múlt decemberben U.S. Army, Ange Desinor őrmester felvétele, a 2017. márciusi TRAINS-ből |
Ez nagy és ritka katonai
vonulás
volt, de kisebbek gyakran történnek, például
a Mojave sivatagban lévő
Fort Irwin bázisra, ahol a Nemzeti Kiképző Központ
működik. Fort Carsonban polgári alkalmazottak működtetnek két öreg dízelt, egy GP10-est és egy GP40-2-est, és két, a National Railway Equipment Co.-tól nemrég érkezett N-ViroMotive GenSet mozdonyt. A GenSetek részei az amerikai Department of Defense (védelmi minisztérium) járműflottájának, mely átveszi a régi gépek helyét és szerepét az egész országban. A vasúti rakodásra az óriási katonai bázison 200 vasúti kocsi áll készenlétben, köztük hattengelyes pőrekocsik a 68 ton (kb. 66 tonna) súlyú Abrams tankok számára, és sok lízingelt, a vasutakon általánosan használt kocsi a könnyebb járműveknek és konténereknek. Williap P. Diven írása nyomán a TRAINS 2017. márciusi számából |
Kína
tehervonatokat indít Londonba . Hamarosan rendszeres tehervonat járat indul Kínából, két kontinensen és a csatornaalagúton át egy London közeli pályaudvarra. A kínai Xinhua hírügynökség jelentette, hogy a China Railway Corp. vonata január 2-án indult el Sanghaj mellől. London a 15. végpontja lesz a kínai ipari központokból induló vonatoknak. A vonat részei Madridba és Hamburgba mennek, a londoni egység pedig közel 2 hét alatt teszi meg a kb. 19 000 kilométeres távolságot. Átszel 8 időzónát és átesik legalább két nyomtávváltáson. A vasút képviselői azt mondják, hogy ez a vonat szorosabb kereskedelmi kapcsolatokat épít Nagy-Britannia és Kína között. |
Mint egy
bomba... . Siklás és robbanás Bulgáriában Tehervonat két, propilént szállító kocsija siklott és fölrobbant 2016. december 16-án Bulgáriában, nyolc ember meghalt és 29 környéken lakó megsérült. A vonat helyi idő szerint reggel 5 óra 40 perckor siklott ki Hitrino állomáson. A mozdonyvezető túlélte a balesetet. Az Associated Press híre, kép a 2017. júniusi TRAINS-ből |
Magántulajdonú
nagysebességű vasút indul Olaszországban . Üzletemberek, köztük a Ferrari elnöke befektettek |
A világ első
magántulajdonú nagysebességű
vasútjának vonatai Nolában, Nápoly mellett.
Idén tavasszal indulnak utasszállító utakra. Keith Fender felvétele a 2017. áprilisi TRAINS-ből Az amerikai kongresszus utasította az Amtrak-et, hogy tegye lehetővé magáncégek számára, hogy vonatokat indítson az Amtrak hálózatán. A szkeptikusok azt kérdezik, lesz egyáltalán ilyen magáncég? Olaszországban elindították ezt a rendszert. Az ország megnyitotta a hálózatát a vetélytársak számára, egy ilyen cég a Nuovo Transporto Viaggiatori (NTV), melynek vezetője elnök Ferrari autógyárban is. A világ első magántulajdonú nagysebességű vasutat, az NTV-t üzletemberek alapították 2006-ban, öt év alatt megtervezték a vasutat, összegyűjtötték a partnereket és a beszállítókat, vonatokat terveztek és rendeltek, karbantartó létesítményeket építettek és felvettek több mint 500 alkalmazottat. Eddig kb. 1 milliárd US dollárt fektettek be (ez kb. a fele annak, amennyiből az összes nagy vidéki kórházat felújítottuk). Az NTV új, francia építésű Automotrice á Grande Vitesse vonatok négy nagyvárost kötnek össze: Torinót, Milánót, Rómát és Nápolyt. A szolgáltatás márkaneve Italo. |
Az Alstom építette AGV
vonatok a TGV utódai. 225 mph (362 km/h) sebességre
képesek, de az NTV csak 300 km/h-val járatja őket. mert
ennyi a megengedett az olasz nagysebességű pályán.
A vonatok alumínium szekrényesek, és 850 kW-os,
állandó mágneses motorok hajtják, a
motortípust
az Alstom a 2007-es sebességi rekord
felállításánál tesztelte. Az Alstom
30 évig tartja karban az NTV flottát, ehhez 120
millió dollárért telepet épített a Nápolyhoz
közeli Nolában. Az NTV vezérigazgatója, Giuseppe Sciarrone azt reméli, hogy a vonatoknak sok utasa lesz, mivel naponta kb. 130 000-en utaznak 250-300 km távolságra Olaszország nagyvárosai között. Az Italo vonatok három utazási kategóriát kínálnak, a legexkluzívabb a Club osztály 19 hellyel, egy sorban 2+1 és blokkonként 4 nagyméretű üléssel, nagy lábhellyel. A nagyobb befogadóképességű business class szakaszt Primá-nak hívják 2+1 üléselrendezéssel, a vonat további része pedig Smart osztályú, 2+2 ülésezéssel. Minden ülés bőr borítású, a vonaton ingyen wifi és műholdas tévévétel, mely a legnagyobb sebességnél is működik, kivéve a Bologna és Firenze közötti hosszú alagútban. Egy kocsiban nagy |
képernyős vetítőterem lesz,
ahol
játékfilmeket lehet nézni a non-stop
Milánó - Róma úton, más utakon
pedig rövidebb műsorokat. A Club és a Prima
osztályokon az utas
helyéhez ételt is felszolgálnak. 2012 decemberétől, mikorra minden vonat elkészült, az NTV napi 50 járatot indított, az 557 km-es Milánó - Róma út 2 óra 57 percig tart. A jegyárak versenyképesek az állami nagysebességű vasútéival, a Trenitaliá-ével és a légijáratokéival. Tények az NTV vasúttársaságról: Üzemeltető: Nuovo Trasporto Viaggiatori Különlegessége: a világon az első magántulajdonú nagysebességű vasút Befektetés: 1 milliárd US dollár Legnagyobb sebessége: 300 km/h Szolgáltatások: ingyen wifi, műholdas tévé, mozi Indulás: 2012 tavaszán. Keith Fender cikke nyomán a TRAINS 2017. áprilisi számából |
|
manhattani
2017. június 21. |
|