Hírek, 2020. első negyedév




Nyomul a Siemens Amerikában


Az USA törvényei szerint ottani állami vállalat csak amerikai gyártmányt vásárolhat. Ezért, mivel a Siemens az Amtrak állami vasút megrendeléseire is számít, már jó ideje járműgyártó céget alapított az USÁ-ban.

Michael Cahill, a Siemens Rolling Stock America elnöke a következő időszakra nagy felfutást vár, többek között az Amtrak és a VIA Rail Canada megrendeléseiből. A cég fő telephelye 1999 óta a kaliforniai Sacramentóban (Kalifornia állam fővárosában) van, ahol ezekben az időkben fejezik be a Caltrans és az Illinois Department of Transportation számára készülő utas- és vezérlőkocsikat. Ezek azután a Kaliforniában lévő Pueblóba, az  Association of American Railroads's Transportation Technology Center Inc.-hez, az amerikai nemzeti próbapályára mennek futópróbára.

A Siemens a nagy megrendelés állomány ellenére szigorúan tartja a vállalási határidőket. Ezt az is segíti, hogy külön csoportjuk van csak arra, hogy allokálja a gyártói erőforrásokat, és
 a pillanatnyi és a várható igényeknek megfelelően tervezze a munkaerő felvételt.

A Siemens
olyan fejlett technológiájú vonatokat gyárt, mint amilyen a north carolinai Charlotte számára készül, amelyeket a beépített akkumulátor telep hajt ott, ahol nem, vagy még nem épült ki a felsővezeték. Emellett tervezi az önvezető vonatok bevezetését az amerikai piacra. Ennek része a vonat segítő rendszer, mely mozgó kamerákat és radar/LIDAR érzékelőket tartalmaz, és mozdonyvezető tanácsadójaként működik.
 

Brightline vonat Siemens Charger mozdonnyal Miami Central állomásra érkezik 2019. januárjában. A Brightline vonatokat jól fogadta az utazóközönség

David Lassen felvétele a 2020. januári TRAINS-ből

Ezt a Siemens Automated Driver Assist Systemnek hívja. Üzeneteket dob fel, és ha a vezető nem reagál, befékezi a vonatot. A rendszer fejlesztésének végcélja a vezető nélküli vonatközlekedés.

Dan Zukowski cikke nyomán a 2020. januári TRAINS-ből




A PTC kiépítése a New York környéki bejáró vonalakon


Az USÁ-ban a PTC (Positive Train Control, elveiben az ETC-hez hasonló vonatbefolyásoló rendszer)  telepítése sok vasútvonalra kötelező. A New York város bejáró vonatai közül a Long Island Rail Road és a Metro North már biztosan nem teljesíti a már amúgy is kitolt határidőt, de a New Jersey Transit is késik a 2020. december 31-ei határidőhöz képest.

A LIRR és a Metro North PTC rendszerét a Siemens és a Bombardier alakította konzorcium telepíti, melynek 100 millió USD nagyságrendű pénzügyi veszteséggel kell szembenéznie a határidőcsúszás miatt. 
  Szoftver gondok miatt kellett a 2020. júliusi határidőt októberre tolni a new yorki Penn Station és a Queens-i Harold Interlocking vonalra telepített PTC üzembe helyezésére, de a LIRR elnöke magabiztos az új határidő betartásában.

A New Jersey Transit PTC rendszerének bevezetése szintén szoftver gondok miatt késik a Morris és Essex, és a Montclair-Boonton vonalakon. A szoftver "anomáliákat" a fejlesztő és telepítő Alstom jelentette.

Ralph Spielman cikke nyomán a 2020. januári TRAINS-ből





Hamarosan befűthetik az utolsó Baldwin gőzöst


Felújítás alatt áll az utolsó, a Baldwin által gyártott és USA-beli vásárló számára készült gőzös. A 2-6-6-2 ( (1'C)'+C2' ), osztott főkeretű gőzös No.1309-es számon a Chesapeake & Ohio társaságtól ment nyugdíjba. A felújítását a Western Maryland Scenic Railroad kirándulóvasút végzi. Eddig 2,8 millió USD-be került a munka, de a befejezéshez még 390 ezer dollár hiányzik.

A hátralévő munkák és a költsége:
239 ezer dollár munkabér, gépmunkák, kerekek, próbák és bejáratás,
70 ezer a szenelőre és a salak eltávolító rendszerre,
43 ezer a kezelt víz tárolására,
10 ezer a fedett széntárolóra,
10 ezer a darura, ami
a mozdonyt a kerekeire emeli.

Amint meglesz a hiányzó pénz, a mozdony és a kiszolgáló rendszere kevesebb, mint hat hónap alatt működőképes lehet.

A No.1309 1956-ig dolgozott, és most, ha a felújítása befejeződik, az egykori Western Maryland társaság maradékán működő
Western Maryland Scenic Railroad kirándulóvasút járatja majd a 17 mérföldes hegyi pályáján, ott található a híres Helmstetter's Curve (ív) is. 


A kirándulóvasút a mozdonyt a Baltimore & Ohio Railroad Museumtól vette 2014-ben. 2018 őszén kétszer is volt kazánpróbája. Ha elkészül, az egyetlen regionális forgalomban járó működő- képes osztott főkeretes mozdony lesz az USA keleti régiójában, és a világ legnagyobb Mallet (osztott főkeretes és kompaund) mozdonya (a Big Boy nem kompaund gőzös). A mozdony rendszeresen jár majd, időnként a fotósok kedvéért tehervonattal is.

Most a 
No.1309-es a néhai WM kocsiműhelyében áll, Ridgeleyben, Cumberlandhez közel, Nyugat- Virginiában.

Jim Wrinn, a TRANS főszerkesztőjének cikke nyomán a TRAINS 2020. márciusi számából











manhattani  

2020. április 30.