|
Hírek, 2020. első negyedév |
Nyomul a
Siemens Amerikában |
Az USA törvényei szerint
ottani állami vállalat csak amerikai
gyártmányt
vásárolhat. Ezért, mivel a Siemens az Amtrak
állami vasút megrendeléseire is
számít, már jó ideje
járműgyártó céget alapított az
USÁ-ban. Michael Cahill, a Siemens Rolling Stock America elnöke a következő időszakra nagy felfutást vár, többek között az Amtrak és a VIA Rail Canada megrendeléseiből. A cég fő telephelye 1999 óta a kaliforniai Sacramentóban (Kalifornia állam fővárosában) van, ahol ezekben az időkben fejezik be a Caltrans és az Illinois Department of Transportation számára készülő utas- és vezérlőkocsikat. Ezek azután a Kaliforniában lévő Pueblóba, az Association of American Railroads's Transportation Technology Center Inc.-hez, az amerikai nemzeti próbapályára mennek futópróbára. A Siemens a nagy megrendelés állomány ellenére szigorúan tartja a vállalási határidőket. Ezt az is segíti, hogy külön csoportjuk van csak arra, hogy allokálja a gyártói erőforrásokat, és a pillanatnyi és a várható igényeknek megfelelően tervezze a munkaerő felvételt. A Siemens olyan fejlett technológiájú vonatokat gyárt, mint amilyen a north carolinai Charlotte számára készül, amelyeket a beépített akkumulátor telep hajt ott, ahol nem, vagy még nem épült ki a felsővezeték. Emellett tervezi az önvezető vonatok bevezetését az amerikai piacra. Ennek része a vonat segítő rendszer, mely mozgó kamerákat és radar/LIDAR érzékelőket tartalmaz, és mozdonyvezető tanácsadójaként működik. |
Brightline vonat Siemens Charger mozdonnyal Miami Central állomásra érkezik 2019. januárjában. A Brightline vonatokat jól fogadta az utazóközönség David Lassen felvétele a 2020. januári TRAINS-ből Ezt a Siemens Automated Driver Assist Systemnek hívja. Üzeneteket dob fel, és ha a vezető nem reagál, befékezi a vonatot. A rendszer fejlesztésének végcélja a vezető nélküli vonatközlekedés. Dan Zukowski cikke nyomán a 2020. januári TRAINS-ből |
A PTC
kiépítése a New York környéki
bejáró vonalakon |
Az USÁ-ban a PTC (Positive Train
Control, elveiben az ETC-hez hasonló
vonatbefolyásoló rendszer) telepítése
sok vasútvonalra kötelező. A New York város
bejáró vonatai közül a Long Island Rail Road
és a Metro North már biztosan nem teljesíti a
már amúgy is kitolt határidőt, de a New Jersey
Transit is késik a 2020. december 31-ei határidőhöz
képest. A LIRR és a Metro North PTC rendszerét a Siemens és a Bombardier alakította konzorcium telepíti, melynek 100 millió USD nagyságrendű pénzügyi veszteséggel kell szembenéznie a határidőcsúszás miatt. |
Szoftver gondok miatt kellett a 2020.
júliusi határidőt októberre tolni a new yorki Penn
Station és a Queens-i Harold Interlocking vonalra
telepített PTC üzembe helyezésére, de a
LIRR elnöke magabiztos az új határidő
betartásában. A New Jersey Transit PTC rendszerének bevezetése szintén szoftver gondok miatt késik a Morris és Essex, és a Montclair-Boonton vonalakon. A szoftver "anomáliákat" a fejlesztő és telepítő Alstom jelentette. Ralph Spielman cikke nyomán a 2020. januári TRAINS-ből |
Hamarosan
befűthetik az utolsó Baldwin gőzöst |
Felújítás
alatt áll az
utolsó, a Baldwin által
gyártott és USA-beli vásárló
számára készült gőzös. A 2-6-6-2 (
(1'C)'+C2'
), osztott főkeretű gőzös
No.1309-es
számon a Chesapeake
& Ohio
társaságtól ment nyugdíjba. A
felújítását a Western
Maryland Scenic Railroad kirándulóvasút
végzi. Eddig 2,8 millió USD-be került a munka, de a
befejezéshez még 390 ezer dollár hiányzik. A hátralévő munkák és a költsége: 239 ezer dollár munkabér, gépmunkák, kerekek, próbák és bejáratás, 70 ezer a szenelőre és a salak eltávolító rendszerre, 43 ezer a kezelt víz tárolására, |
10 ezer a fedett
széntárolóra, 10 ezer a darura, ami a mozdonyt a kerekeire emeli. Amint meglesz a hiányzó pénz, a mozdony és a kiszolgáló rendszere kevesebb, mint hat hónap alatt működőképes lehet. A No.1309 1956-ig dolgozott, és most, ha a felújítása befejeződik, az egykori Western Maryland társaság maradékán működő Western Maryland Scenic Railroad kirándulóvasút járatja majd a 17 mérföldes hegyi pályáján, ott található a híres Helmstetter's Curve (ív) is. |
A kirándulóvasút a
mozdonyt a Baltimore & Ohio Railroad Museumtól vette
2014-ben. 2018 őszén kétszer is volt
kazánpróbája. Ha elkészül, az
egyetlen regionális forgalomban járó
működő- képes osztott főkeretes mozdony lesz az USA keleti
régiójában, és a világ legnagyobb
Mallet (osztott főkeretes és kompaund) mozdonya (a Big Boy nem
kompaund gőzös). A mozdony rendszeresen jár majd,
időnként a fotósok kedvéért tehervonattal
is. Most a No.1309-es a néhai WM kocsiműhelyében áll, Ridgeleyben, Cumberlandhez közel, Nyugat- Virginiában. Jim Wrinn, a TRANS főszerkesztőjének cikke nyomán a TRAINS 2020. márciusi számából |
|
manhattani
2020. április 30. |
|