2022 első félévének amerikai vasúti hírei, eseményei






A 4014-es Big Boy az Atchafalaya folyó hídján gördül át a louisianai Krotz Springs-nél, 2021. augusztus 19-én

Felvétel a 2022. januári TRAINS-ből


Mivel a mozdony sokat jár fővonalakon, beszerelték a PTC-t, a positive train controlt, az Amerikában elterjedt biztonsági rendszert.

A képen Ed Dickens, mozdonyvezető és a UP vasút gőzösügyi igazgatója ül a monitor előtt

Roy Inman felvétele a
2022. januári TRAINS-ből


A monitor egység össze van kötve a vonatba sorozott dízelmozdonnyal, amely egyéb vonattámogató funkciókat is ellát.




A TRAINS egy olvasója megkérdezte: a PTC hogyan zárja el a hajtás energiaellátását a Big Boy-on? A TRAINS válasza:

Természetesen nem zárja el. A PTC képernyő a gőzmozdonyon kommunikál a hátsóbb dízelmozdony PTC egységével. A PTC sok hasznos információt nyújt a gőzös mozdonyszemélyzetnek, ezzel számottevően növeli a biztonságot.
Ed Dickens, a UP Történelmi Vasúti Működés igazgatója elmondta: "A mozdonyon van PTC monitorunk, így a rendszer megfelel a PTC működés követelményének és nagyon jól is működik. Térképünk van a vonalról, melyet folyamatosan frissítünk, mutatja nekünk a lassújeleket, a jelzőket és a pályán folyó munkákat."

Ebben az értelemben a Big Boy high tech mozdony.





A személy- vagy a tehervonatoknak ad elsőbbséget a forgalomirányítás Amerikában?



A nyugatnak tartó California Zephyr egy BNSF intermodális tehervonatot előz az Illinois-i Riverside-nál 2017. február 5-én

David Lassen felvétele a
2022. januári TRAINS-ből



Miután 1973-ban az Amtrak jogosításait megváltoztatták, a vonatainak törvényben biztosított előnye van a tehervonatokkal szemben. Tehát: ha egy Amtrak, és egy, a saját pályáján közlekedő tehervonat között konfliktus támad, a forgalomirányítónak a tehervonatot kitérő vágányra kell küldenie. Az Amtrak egész Amerikában más vasutak pályáján közlekedik, kivéve a Northeast Corridort, az USA keleti partján lévő, Boston-New York-Philadelphia-Washington vonalat, mely a sajátja.

Az elmúlt ötven évben a teherforgalom olyan mértékben nőtt meg, hogy a forgalom nehezen tudja biztosítani az Amtrak előnyét, az Amtrak pedig nehezen tudja kiharcolni azt. Az Amtrak évente Report Card-ot bocsát ki a vonatai pontosságáról, és hogy az őt vendégül látó vasutak tudják-e az expresszek 80%-os pontosságát biztosítani.
Időközben a Federal Railroad Administration (FRA, szövetségi vasúti hivatal) 2021. július 1-jétől érvényes új szabványt állított fel, mely szerint a 15 percen belül érkezőt vonatok pontosnak számítanak.

Egyes vonalak
a Norfolk Southern, a Canadian National vagy a CSX hálózatán híresek arról, hogy rendszeresen, és nagyon megkésetik az Amtrak vonatokat. Az Amtrak nem tehet mást, mint ezekkel a vasutakkal együttműködve olyan menetrendet próbál kialakítani, mely nagy valószínűséggel betartható.

Egyelőre nem lehet tudni, hogy az FRA változtatása, és az összehangolási próbálkozások hoznak-e változást az Amtrak 2022-es forgalmában.

Kevin P. Keefe írása nyomán a TRAINS-ből






 A Rock Island vasút egy régi fűtőháza
       megőrzési emlékhely lesz





Egykor a Rock Island központi járműjavítója az Illinois állambeli Silvis-ben a Railroading Heritage of Midwest America (középnyugat-Amerika vasúti öröksége) legújabb tag intézménye lesz.


Erik Rasmussen felvétele a TRAINS 2022. áprilisi számából



A MEGŐRZÉS (Preservation) a TRAINS állandó rovata. Vasúti emlékek, régi mozdonyok-kocsik megőrzéséről, felújításáról adnak hírt benne. Most az egykori Chicago, Rock Island & Pacific Railroad (Rock Island) főműhelyének új szerepéről írnak.

A 90 acre területű járműjavító telepen 10 mérföldnyi vágány és egy 400.000 négyzetláb (majdnem 40.000 négyzetméter) alapterületű műhelyépület van, többféle, működő daruval. Az épületben berendezett kerékműhely, raktártér, mozdony kerékpár kisüllyesztő és több kisebb műhely található. A telep a Rock Island után az Iowa Interstate, a BNSF és a Canadian Pacific vasutakat szolgálta ki, National Railway Equipment (NRE) néven.

A telep a Quad Cities közösség területén van, olyan ipari óriás mellett, mint a John Deere. A közösség 500.000 lakost számlál.
A telep egy részét az NRE a következő öt évre visszalízingeli, így termel bevételt, amit a telep átalakítására fordítanak. Új szerepében a telepen gőzösöket és dízelmozdonyokat, vasúti kocsikat akarnak felújítani, majd ezekkel történelmi vasúti túrákat tenni. Az átalakítást a város vezetése is támogatja, remélik, hogy fellendítik az idegenforgalmat.

A Rock Island 1902-ben szemelte ki Silvis-t a központi műhelye helyszínéül, és 1980-ig használta. Ezután az NRE folytatta a vasúti munkákat. 2021 márciusában bezárta a járműjavítót, mert más műhelyekbe tette át a munkákat. Miután beindult a telep történelmi járműfelújítási munkája, itt tartják majd karban a Milwaukee Road 261-es gőzösét is, melyet az American Locomotive Co. gyártott 1944-ben. Nyugdíjba ment, de 1993-ban működőképes állapotba hozták, és kirándulóvonatokkal jár szerte az USÁ-ban.

Steve Glischinski írása nyomán a TRAINS 2022. áprilisi számából