Étel melegítés radarral



A Santa Fe vasút az Albuquerque - El Paso vonatán pénzbedobós étel
automatát állít be. A Lunch O Mat (ebéd az automatából) kocsi gépe rendes- és melegszendvicset, péksüteményt, gyümölcslevet, tejet és kávét kínál. Az automata a szendvicset 10-14 másodperc alatt radarral melegíti. ("Automatic grill contains radar which heats sandwiches ...") A vasútnak meg kell szereznie az F.C.C. (Federal  Communication Commission, szövetségi kommunikációs bizottság) engedélyét az üzembe állításhoz.

A TRAINS 1954. januári számának írása nyomán


Nyilvánvaló, hogy az a radar a mikrohullámú melegítő, mert egy közös van a két eszközben: a mikrohullámot előállító elem, a magnetron. Amikor otthoni konyhába tehető méretű és elfogadható árú mikró sütőt tudtak gyártani, az önállóan is megjelent a boltokban. Ha úgy hirdették volna, hogy "Radar a konyhájában!", nem vette volna senki. Ezért azt írták róla, hogy "a villany különleges hatását alkalmazza a gazdaságos melegítéshez", meg hogy "Nem szabad fém edényt vagy tárgyat beletenni!" Azt nem mondták, hogy "Melegítés közben nem szabad belenyúlni, mert a mikrohullám nagyon káros az élő szövetekre!", mert nem volt lehetséges belenyúlni. Az ajtó nyitása leállítja a mikrohullám generálást.







Reklámkép a vasúti kocsi szakaszról, benne a Lunch O Mat ételautomata

Fénykép a TRAINS 1954. januári számából



Egy amerikai hölgy beletette a frissen fürdetett macskáját az alacsony fokozatra állított mikróba, ahogy korábban a normál sütőbe is szokta, hogy megszáradjon, Ezek után az vesse rá az első követ, aki a leírásból akkor rájön, hogy az az újfajta, addig sosem hallott működési elvű melegítő árt a macskának.



 

A Union Pacific vasút kétszintesítette a vonalát a Donner Pass-en át


A Donner Pass a Sierra Nevada hegység északi részén átvezető út.
A Central Pacific vasút épített rajta vonalat, ami az első amerikai transzkontinentális vonal része lett. Később a vonal a Union Pacific -é (UP) lett. A XX. század elejére kétszintes (két konténer egymáson) vonatok járatása is célszerű lett volna itt, ha az alagutak, egyéb műtárgyak mérete ezt megengedte volna.

A UP 2009 novemberében nyitotta meg a kétszintes vonatokra is alkalmassá tett vonalat a Donner Pass-en át. Előtte 18 alagútban 5400 folyóméter hosszú vonalnak új bevágást készített, két alagút alját mélyítette, több elkerülő vágányt meghosszabbított és kiterjesztette a CTC, a Centralised Train Control, központi vonat irányítás területét.

Az IOAOG-19 jelű,
6.553 tonnás és 106 kocsis tehervonat halad Kaliforniában az Emigrant Gap-en kelet felé 2009. november 19-én

Dick Dorn felvétele, és írása nyomán a 2010. februári TRAINS-ből






Különvonat különleges rakománnyal



.


Nem lehetett vonat e Chicago & North Western különvonat mellett, amely másfél millió dollár (1954-es dollár!) árú, 371.400 font (168 és fél tonna) súlyú Allis-Chalmers generátor állórészt vitte Milwaukee államból a dixoni, Illinois-i Edison telepre. Az óriási állórész 60 MW-ot termel. A vasút egy-egy gondola kocsit csatolt a rakomány elé-mögé. Az EMD gyártmányú mozdony száma 4066-A volt. A mozdonyon a két zászló jelzi, hogy rendkívüli vonatot hoz.


A TRAINS 1954. januári számának cikke nyomán




Az amerikai vasúti hatóság vizsgálta az átforduló tartálykocsit



A Federal Railroad Administration (szövetségi vasúti hatóság) kutatási és fejlesztési részlege, a Sharma & Associates tervező és fejlesztő céget bevonva valóságos méretű tartálykocsin végzett felborulás vizsgálatot.

A vizsgálat célja az volt, hogy igazolja a számítógépes modellt, mely szerint a tartálykocsinak a tetőn lévő töltő szerelvényeit a kocsi felborulása és átfordulása esetén megvédi a melléjük hegesztett védőlap. A vizsgálatot a Railway Industrial Services (RIS) telephelyén végezték.

A RIS
a vizsgálat céljára állványt és hidraulikus lebillentőt tervezett. A vízzel töltött tartályt felhelyezték az állványra. Balra lenn a sárga betonkocka a tartály töltő szerelvényét készül letörni.



A hidraulikus henger túltolta a tartályt az egyensúlyi pontján, és onnan a gravitáció vette át a mozgatását.

A szerelvényeket védő lap, mögötte a vízzel töltött tartálykocsi súlyával, összezúzta a betontömböt, és megvédte a tartálykocsi töltőnyílását és a biztonsági szelepet.







Az eseményt két kamerával is vették, a távolabbit egy ember kezelte, a közelebb elhelyezett a balesetveszély miatt magában működött.



Kathi Kube felvételei a TRAINS 2010. februári számából és a Trainsmag.com-ról









manhattani


2021. május 3.