Étel melegítés radarral A Santa Fe vasút az Albuquerque - El Paso vonatán pénzbedobós étel automatát állít be. A Lunch O Mat (ebéd az automatából) kocsi gépe rendes- és melegszendvicset, péksüteményt, gyümölcslevet, tejet és kávét kínál. Az automata a szendvicset 10-14 másodperc alatt radarral melegíti. ("Automatic grill contains radar which heats sandwiches ...") A vasútnak meg kell szereznie az F.C.C. (Federal Communication Commission, szövetségi kommunikációs bizottság) engedélyét az üzembe állításhoz. A TRAINS 1954. januári számának írása nyomán Nyilvánvaló, hogy az a radar a mikrohullámú melegítő, mert egy közös van a két eszközben: a mikrohullámot előállító elem, a magnetron. Amikor otthoni konyhába tehető méretű és elfogadható árú mikró sütőt tudtak gyártani, az önállóan is megjelent a boltokban. Ha úgy hirdették volna, hogy "Radar a konyhájában!", nem vette volna senki. Ezért azt írták róla, hogy "a villany különleges hatását alkalmazza a gazdaságos melegítéshez", meg hogy "Nem szabad fém edényt vagy tárgyat beletenni!" Azt nem mondták, hogy "Melegítés közben nem szabad belenyúlni, mert a mikrohullám nagyon káros az élő szövetekre!", mert nem volt lehetséges belenyúlni. Az ajtó nyitása leállítja a mikrohullám generálást. |
Reklámkép a vasúti kocsi szakaszról, benne a Lunch O Mat ételautomata
Fénykép a TRAINS 1954. januári számából Egy amerikai hölgy beletette a frissen fürdetett
macskáját az alacsony fokozatra állított
mikróba, ahogy korábban a normál sütőbe is
szokta, hogy megszáradjon, Ezek
után az vesse rá az első követ, aki a
leírásból akkor rájön, hogy az az
újfajta, addig sosem hallott működési elvű melegítő
árt a macskának.
|
A Union Pacific vasút kétszintesítette a vonalát a Donner Pass-en át |
A Donner Pass a Sierra Nevada hegység északi részén átvezető út. A Central Pacific vasút épített rajta vonalat, ami az első amerikai transzkontinentális vonal része lett. Később a vonal a Union Pacific -é (UP) lett. A XX. század elejére kétszintes (két konténer egymáson) vonatok járatása is célszerű lett volna itt, ha az alagutak, egyéb műtárgyak mérete ezt megengedte volna. A UP 2009 novemberében nyitotta meg a kétszintes vonatokra is alkalmassá tett vonalat a Donner Pass-en át. Előtte 18 alagútban 5400 folyóméter hosszú vonalnak új bevágást készített, két alagút alját mélyítette, több elkerülő vágányt meghosszabbított és kiterjesztette a CTC, a Centralised Train Control, központi vonat irányítás területét. Az IOAOG-19 jelű, 6.553 tonnás és 106 kocsis tehervonat halad Kaliforniában az Emigrant Gap-en kelet felé 2009. november 19-én Dick Dorn felvétele, és írása nyomán a 2010. februári TRAINS-ből |
Különvonat különleges rakománnyal |
. Nem lehetett vonat e Chicago & North Western különvonat mellett, amely másfél millió dollár (1954-es dollár!) árú, 371.400 font (168 és fél tonna) súlyú Allis-Chalmers generátor állórészt vitte Milwaukee államból a dixoni, Illinois-i Edison telepre. Az óriási állórész 60 MW-ot termel. A vasút egy-egy gondola kocsit csatolt a rakomány elé-mögé. Az EMD gyártmányú mozdony száma 4066-A volt. A mozdonyon a két zászló jelzi, hogy rendkívüli vonatot hoz. A TRAINS 1954. januári számának cikke nyomán |
Az amerikai vasúti hatóság vizsgálta az átforduló tartálykocsit |
A Federal Railroad Administration (szövetségi vasúti hatóság) kutatási és fejlesztési részlege, a Sharma & Associates tervező és fejlesztő céget bevonva valóságos méretű tartálykocsin végzett felborulás vizsgálatot. A vizsgálat célja az volt, hogy igazolja a számítógépes modellt, mely szerint a tartálykocsinak a tetőn lévő töltő szerelvényeit a kocsi felborulása és átfordulása esetén megvédi a melléjük hegesztett védőlap. A vizsgálatot a Railway Industrial Services (RIS) telephelyén végezték. A RIS a vizsgálat céljára állványt és hidraulikus lebillentőt tervezett. A vízzel töltött tartályt felhelyezték az állványra. Balra lenn a sárga betonkocka a tartály töltő szerelvényét készül letörni. |
A
hidraulikus henger túltolta a tartályt az
egyensúlyi pontján, és onnan a
gravitáció vette át a mozgatását. |
A
szerelvényeket védő lap, mögötte a
vízzel töltött tartálykocsi
súlyával, összezúzta a betontömböt,
és
megvédte a tartálykocsi
töltőnyílását és a biztonsági
szelepet. |
Az
eseményt két kamerával is vették, a
távolabbit egy ember kezelte, a közelebb elhelyezett a
balesetveszély miatt magában működött. Kathi Kube felvételei a TRAINS 2010. februári számából és a Trainsmag.com-ról
|
manhattani 2021. május 3. |