Hogy mik vannak...  2022. december



"Az egér húzza a lovat"



Hiteles utasmegjegyzés a mellettem lévő vagonablakból, Pécsen. Ha nincs Bz mellékkocsi, jó az MD-é is.


Saját felvételem, 1990. július 18.

Negatív jel: KNAT42 1X5





Egy mozdony nyugdíjba vonul - tréleren

A Coaster vasúttársaság F40PHM-2C mozdonya a kaliforniai Campóban,
a Pacific Southwest Railway Museumban tölti majd élete hátralévő részét. Szállítás közben megálltak az Interstate 8-as úton El Cajonnál, 2022. augusztus 7-én.

A szállító vállalat a Contractors Co., nehéz rakományok szállítására szakosodott cég, ez szállította mind a hat NASA űrsiklót, és most ezt a mozdonyt a kaliforniai National City-ből a campói múzeumba, közúton, mert a vasúti múzeumnak nincs aktív vasúti kapcsolata.

A mozdonyt négy társával együtt a Morrison-Knudsen gyártotta a Coaster számára, javarészt EMD alkatrészekből


Írás és kép Donald Pogue, a TRAINS 2022. novemberi számából





Amerikában ilyen is van: Táblás elágazás

A Reading & Northern vasút a tulajdonosa, Andy Muller 75. születésnapjára helyreállította ezt a T-1, 2102-es, 4-8-4 (2'D2') mozdonyt. Ez, és egy másik gőzös a vonat élén teljesítették az "Iron Horse Rambles" (vas ló kószálás), kirándulóvonatot, amelyre minden hely elkelt.

A mozdony a kirándulás után kevesebb mint egy héten belül újra útra kelt, Pennsylvaniában Port Clintonból gépmenetben Tamaquába ment, és onnan egy 28 vagonos menetrendszerű tehervonatot vitt Readingbe. A képen a mozdony útja vége felé North Reading Junctionnél (elágazásnál) halad.

Írás és kép Gary Pancavage, a TRAINS 2022. novemberi számából








Vízben áll a fordító

A nagy forgalmú és komoly hálózatú Lehigh Valley vasúttársaság végül beolvadt a Conrailbe. A Conrail CR 8657 jelű, "Hometown Man" nevű tehervonata épp elhagyja a Lehigh Valley fővonalát Packerton Junctionnél, és nyugat felé halad a nagyjából elhagyott, 24 vágányos CNJ teherpályaudvar mellett.


A fordító az egyik utolsó emléke a valaha fontos regionális karbantartó telepnek

A telepet 1971-ben lebontották. A medence vízelvezetése eldugult, és ellepte a víz. Úgy sincs rá szükség, a fordítót pedig, amint a vasút ráér, elszállítja az ottani MÉH-be.


1983. január 12-ei felvétel, Robert F. Wilt: Lehigh Valley in the Conrail Era, Volume 1, 1976-1986-ból






A színház kocsi


A Conrail vasút főnökei ilyen üvegezett végű "színház kocsiból" szemlélik a vonalukat



A kocsit a Pullman építette 1957 júniusában
, eredetileg a Canadian National számára, mint #428 étkezőt. A Conrail 1985 áprilisában megvásárolta, és a Reading Shops-ban építették át ilyen, üvegtáblával lezárt végű, Theater Car #9-cé.


1986-os felvétel, Robert F. Wilt: Lehigh Valley in the Conrail Era, Volume 1, 1976-1986-ból



A Theater-Observation Car #9 Pennsylvaniában, Jim Thorpe-nál,


A sötétzöld kocsikból álló OCS-121-es különvonat épp elhagyja a rádiókommunikációs tornyot.


1987. július 22, Robert F. Wilt: Lehigh Valley in the Conrail Era, Volume 2, 1987-1999-ből




Van-e kézifék az amerikai gőzösökön?


Nincs.





A modern amerikai gőzmozdonyokon, mint ezen az 1937-ben épült,

George H. Emerson nevű, 4-4-4-4 (2'BB2') duplex gőzmozdonyon sincs.

Bruce Falles felvétele Jay Williams collection, Brian Solomon: American Steam Locomotive c. könyvből







A szövetségi (állami) gőzmozdony szabályozás azt mondja:

"A kézifék megléte nem követelmény a mozdonyon, sem a hozzá csatolt szerkocsin".


1890 előtt (a légfék megjelenése előtt) néhány gőzmozdonyon volt kézifék. Mikor a légfék megjelent a mozdonyokon, azt használták a mozdony állva tartására is.

Amikor a mozdony légtartályában nincs légnyomás, valahány hajtott kereket lánccal rögzítenek ott, ahol a sínen nyugosznak. A lánc biztosítja a mozdony állva tartását, ha a lezárt szabályzó áteresztene. Ha
a hengerbe elegendő gőz szivárog, a mozdony lassan mozogni kezdene. Néhány mozdonyt táblával jelöltek meg: "Night crawlers" (éjszakai kúszó).

Bob Lettenberger írása nyomán a
a TRAINS 2022. novemberi számából








manhattani


2022. december 5.