|
Hogy mik
vannak... 2022. december |
"Az
egér húzza a lovat" |
Hiteles utasmegjegyzés a mellettem
lévő vagonablakból, Pécsen. Ha nincs Bz
mellékkocsi, jó az MD-é is. Saját felvételem, 1990. július 18. Negatív jel: KNAT42 1X5 |
Egy mozdony nyugdíjba
vonul - tréleren A Coaster vasúttársaság F40PHM-2C mozdonya a kaliforniai Campóban, a Pacific Southwest Railway Museumban tölti majd élete hátralévő részét. Szállítás közben megálltak az Interstate 8-as úton El Cajonnál, 2022. augusztus 7-én. A szállító vállalat a Contractors Co., nehéz rakományok szállítására szakosodott cég, ez szállította mind a hat NASA űrsiklót, és most ezt a mozdonyt a kaliforniai National City-ből a campói múzeumba, közúton, mert a vasúti múzeumnak nincs aktív vasúti kapcsolata. A mozdonyt négy társával együtt a Morrison-Knudsen gyártotta a Coaster számára, javarészt EMD alkatrészekből |
Írás és kép Donald Pogue, a TRAINS 2022. novemberi számából |
Amerikában ilyen
is van: Táblás
elágazás A Reading & Northern vasút a tulajdonosa, Andy Muller 75. születésnapjára helyreállította ezt a T-1, 2102-es, 4-8-4 (2'D2') mozdonyt. Ez, és egy másik gőzös a vonat élén teljesítették az "Iron Horse Rambles" (vas ló kószálás), kirándulóvonatot, amelyre minden hely elkelt. A mozdony a kirándulás után kevesebb mint egy héten belül újra útra kelt, Pennsylvaniában Port Clintonból gépmenetben Tamaquába ment, és onnan egy 28 vagonos menetrendszerű tehervonatot vitt Readingbe. A képen a mozdony útja vége felé North Reading Junctionnél (elágazásnál) halad. Írás és kép Gary Pancavage, a TRAINS 2022. novemberi számából |
Vízben áll a
fordító A nagy forgalmú és komoly hálózatú Lehigh Valley vasúttársaság végül beolvadt a Conrailbe. A Conrail CR 8657 jelű, "Hometown Man" nevű tehervonata épp elhagyja a Lehigh Valley fővonalát Packerton Junctionnél, és nyugat felé halad a nagyjából elhagyott, 24 vágányos CNJ teherpályaudvar mellett. A fordító az egyik utolsó emléke a valaha fontos regionális karbantartó telepnek A telepet 1971-ben lebontották. A medence vízelvezetése eldugult, és ellepte a víz. Úgy sincs rá szükség, a fordítót pedig, amint a vasút ráér, elszállítja az ottani MÉH-be. 1983. január 12-ei felvétel, Robert F. Wilt: Lehigh Valley in the Conrail Era, Volume 1, 1976-1986-ból |
A színház kocsi A Conrail vasút főnökei ilyen üvegezett végű "színház kocsiból" szemlélik a vonalukat A kocsit a Pullman építette 1957 júniusában, eredetileg a Canadian National számára, mint #428 étkezőt. A Conrail 1985 áprilisában megvásárolta, és a Reading Shops-ban építették át ilyen, üvegtáblával lezárt végű, Theater Car #9-cé. 1986-os felvétel, Robert F. Wilt: Lehigh Valley in the Conrail Era, Volume 1, 1976-1986-ból |
A Theater-Observation
Car #9 Pennsylvaniában, Jim
Thorpe-nál, A sötétzöld kocsikból álló OCS-121-es különvonat épp elhagyja a rádiókommunikációs tornyot. 1987. július 22, Robert F. Wilt: Lehigh Valley in the Conrail Era, Volume 2, 1987-1999-ből |
Van-e
kézifék az amerikai gőzösökön? Nincs. A modern amerikai gőzmozdonyokon, mint ezen az 1937-ben épült, George H. Emerson nevű, 4-4-4-4 (2'BB2') duplex gőzmozdonyon sincs. Bruce Falles felvétele Jay Williams collection, Brian Solomon: American Steam Locomotive c. könyvből |
A szövetségi (állami) gőzmozdony szabályozás azt mondja: "A kézifék megléte nem követelmény a mozdonyon, sem a hozzá csatolt szerkocsin". 1890 előtt (a légfék megjelenése előtt) néhány gőzmozdonyon volt kézifék. Mikor a légfék megjelent a mozdonyokon, azt használták a mozdony állva tartására is. Amikor a mozdony légtartályában nincs légnyomás, valahány hajtott kereket lánccal rögzítenek ott, ahol a sínen nyugosznak. A lánc biztosítja a mozdony állva tartását, ha a lezárt szabályzó áteresztene. Ha a hengerbe elegendő gőz szivárog, a mozdony lassan mozogni kezdene. Néhány mozdonyt táblával jelöltek meg: "Night crawlers" (éjszakai kúszó). Bob Lettenberger írása nyomán a a TRAINS 2022. novemberi számából |
manhattani 2022. december 5. |