.

           Hogy mik vannak...



A drón bekerült a vasútbarátok és -fényképezők eszköztárába





A DJO Phantom 2 Vision kvadrokopter a vasúti pálya mentén
Walter Scriptunas II felvétele a TRAINS-ből

Bill Stephens cikket írt a novemberi TRAINS-be a vasútbarátok új fényképező-videózó eszközéről.

Amerikában néhány szabály betartásával mindenhol szabad drónt röptetni. Távol kell maradni a repülőterektől és nem szállhatnak a kis repülők 400 lábnál (kb. 120 m-nél) magasabbra.

Néhány tipp, mire jók: ahová tilos belépni, oda a drón berepülhet. Repülhet olyan pálya fölött, amire nem szabad lépni. Értelmetlenné válik felsővezetéki oszlopra vagy jelzőárbocra mászni. Láthatók vontatási telepek, melyek a teherpályaudvar belsejében vannak. Jól videózhatók olyan pályák, melyeket sűrű erdő szegélyez, onnan is, ahol nincs felüljáró.

A cikk figyelmeztet a felelősségteljes drón vezetésre. "Egyetlen felelőtlen drónos is ronthatja mindnyájunk hírnevét."



Most szeptemberben a nebraskai North Platte-ben jártam. A világ legnagyobb rendező pályaudvarát, Bailey yardot néztem a látogatók kedvéért épített, nyolc emelet magas torony hetedik elemetéről, ahol üveg nélkül lehet kinézni a pályaudvarra, amikor felemelkedett elénk egy drón. Egy ideig függeszkedett, a kamerám mögül intettem neki. Egy kicsit megbillentette magát, aztán elrepült. Még többször visszatért.