A 411,264-es Truman külső
felújítása |
1988. január 10-én
találkoztam a mozdonnyal Kisterenyén a fűtőházban: |
Akkor a szerkocsin nem volt címeres, öntött tábla: |
Azért azt gondolom, hogy
felújítás után öntött,
címeres szerkocsi táblával lenne az igazi. Az állapotfelmérés jegyzetei: |
|
|
A jegyzetek innen letölthetők eredeti méretben. Megnéztem az 1:20-as jellegrajzom, mozdony és szerkezet sorozat 411 és Z411 szerkocsi, rajz szám 1911 /Ell.-M, Budapest, 1948. III. hó. Most nem teszek fel szkennelt részleteket róla, előbb lemásoltatom, és a másolatot használható méretre hajtogatom, mert ez a rajz fél lepedő. De lehet, hogy szkenneltetem, és abból lehet részleteket nyomtatni. |
A mozdony és a rajz adatlapja: |
A rajzot tanulmányozva több
érdekes dolog is kiderül. Az eredeti rajzon nincs a sámli! Lehet, hogy a háborúban nem volt annyira fontos, hogy a vörös csillag, kis termetű mozdonyvezető/fűtő esetén is mindig tisztán, olajosan csillogjon a tüstszekrényajtón? A mozdony későbbi életpályáján megoldották ezt a gondot. Így a sámli rekonstrukciója, hacsak nem találunk róla gyári rajzot, a meglévő darab méretei alapján történhet. |
Sámlik más Trumanokon: Saját felvételem, Istvántelek, 1995. december 9. Itt a járólap nem látszik 3 cm vastagnak, ahogy Hatvanban mértük... 1992. szeptember 3. Ez már combosabb sámli, jó lesz mintának. |
Érdekes a rudazat
ábrázolása is a jellegrajzon: Azt gondolom, ez azért lehet, mert a mozdonyok a magyarokétól eltérő, keskenyedő rudakkal érkeztek (hasonlóan, mint a rajzon látható, a kulisszát mozgató rúd). A rajz készítői nem akarták feltenni azt a formát a rajzra, mert ha cserélik, úgyis magyar szabványú kerül föl. |
Nézzük, milyen rudak vannak a
Trumanokon! 411,269 , Cegléd, 1978. április 8. Kristófcsák Tamás felvétele Ez határozottan keskenyedő csatlórúd. Az utángyártáshoz jó lenne rajzot találni. |
A teljes jellegrajz: PDF formátum JPEG formátum. |
|
Tomori
László
2016. november 4. |
Világvasutai > magyar vasutak > A 411,264 felújítása |