A 411,264-es Truman külső felújítása









1988. január 10-én találkoztam a mozdonnyal Kisterenyén a fűtőházban:




Akkor a szerkocsin nem volt címeres, öntött tábla:




Azért azt gondolom, hogy felújítás után öntött, címeres szerkocsi táblával lenne az igazi.


Az állapotfelmérés jegyzetei:


 





 








 A jegyzetek innen letölthetők eredeti méretben.


Megnéztem az 1:20-as jellegrajzom, mozdony és szerkezet sorozat 411 és Z411 szerkocsi, rajz szám 1911 /Ell.-M, Budapest, 1948. III. hó. Most nem teszek fel szkennelt részleteket róla, előbb lemásoltatom, és a másolatot használható méretre hajtogatom, mert ez a rajz fél lepedő. De lehet, hogy szkenneltetem, és abból lehet részleteket nyomtatni.









A mozdony és a rajz adatlapja:








A rajzot tanulmányozva több érdekes dolog is kiderül.

Az eredeti rajzon nincs a sámli!



Lehet, hogy a háborúban nem volt annyira fontos, hogy a vörös csillag, kis termetű mozdonyvezető/fűtő esetén is mindig tisztán, olajosan csillogjon a tüstszekrényajtón? A mozdony későbbi életpályáján megoldották ezt a gondot.

Így a sámli rekonstrukciója, hacsak nem találunk róla gyári rajzot, a meglévő darab méretei alapján történhet.




Sámlik más Trumanokon:


       

Saját felvételem, Istvántelek, 1995. december 9.     Itt a járólap nem látszik 3 cm vastagnak, ahogy Hatvanban mértük...



        

1992. szeptember 3.                                                                                             Ez már combosabb sámli, jó lesz mintának.




Érdekes a rudazat ábrázolása is a jellegrajzon:



Azt gondolom, ez azért lehet, mert a mozdonyok a magyarokétól eltérő, keskenyedő rudakkal érkeztek (hasonlóan, mint a rajzon látható, a kulisszát mozgató rúd). A rajz készítői nem akarták feltenni azt a formát a rajzra, mert ha cserélik, úgyis magyar szabványú kerül föl.




Nézzük, milyen rudak vannak a Trumanokon!

       

411,269 ,  
Cegléd, 1978. április 8.
Kristófcsák Tamás felvétele





       

                                                                                                                               Ez határozottan keskenyedő csatlórúd. Az utángyártáshoz jó
                                                                                                                                lenne rajzot találni.




A teljes jellegrajz:

     PDF formátum
     JPEG formátum.







Tomori László

2016. november 4.










Világvasutai > magyar vasutak > A 411,264 felújítása