A  301-es  Hatvanban




 Én kérek elnézést a Főfotó negatív előhívási technológiájáért.

  A felvételek 1988. január 10-én készültek.



1988-ban fényképeztem ezt a 301-est Hatvanban, január 10-én.  A pályaszámát akkor nem ismertem, fűtőgép szám sem volt rajta, pedig, ha nem is azon a helyen, de akként működött, ezt a szerkocsin látható csövezés mutatja.

Gyerekkoromban sokat utaztam arra, Hatvanon és Vámosgyörkön át Jászapátira a nagymamámhoz. A vonatút állandó élményei voltak Rákoson a fél Bobó makett a csarnok oldalán, és a hatvani fűtőgőzös. Az állomásépület végpont felőli végén állt, füstölt, gőzölgött, igazi mozdony kinézete volt, főleg akkor, amikor a Szilik lettek a gyorsvonatok mozdonyai (a személyeké meg a Leó). Azt gondolom, az a fűtőgép került ide, hátra a fűtőház tárolóvágányára, a Lél motorkocsi elé.




            




















Ma hallottam Molnár Tibor Józseftől, hogy ez a mozdony a 301,016-os. Hatvanból Füzesabonyba került fűtőgépnek, és évekkel később szerencsém volt Ericssonbeli irodám ablakából látni, ahogy több más gőzössel együtt Zugló felől húzzák Istvántelekre, és később, látványrestaurálás után a Mozdonyparkba került.

A mozdonyoknak a könyvekhez hasonlóan megvan a maguk sorsa. 









Tomori László
2018. január 8.