Ceglédre, az első Hernyóhoz



1988. május 13-án Ceglédre utaztunk, hogy ott találkozzunk az 1-es, akkor egyetlen BDVmot villamos motorvonattal, becenevén Hernyóval, és azzal menjünk Vácra.



A négy járműből álló motorvonat neve addig volt Hernyó, amíg több ilyen nem készült, és a szabvány vonat két motorvonat-egység, 8 jármű lett. Ezután a szimpla egységet Kukacnak hívták.

A BDVmot villamos motorvonatot a Ganz-MÁVAG gyártotta 1988 és 1990 között, 20 készült belőle. A motorkocsi tengelyelrendezése B' B', teljesítménye 1520 kW. A vonat legnagyobb sebessége 120 km/h. A motorkocsi súlya 65 t, a vonaté 187 t, legnagyobb tengelyterhelése 18 t. A másodosztályú kocsikból álló vonatban 344 ülőhely +12 lehajtható ülés van.

Erre a motorvonatra vártunk Cegléden.

A Hernyó késett, közben folyt az állomás megszokott élete.




Gyorsvonat érkezik Szolnok felől az V. vágányra a V63 045-ös Gigant vezetésével. A postakocsin Budapest-Nyíregyháza tábla van, de valószínű, hogy a vonat Budapestre megy.

KNAA34, 4A

Elnézést kérek a Főfotó negatív hívási "technológiájáért".





A gyors el, közben Csörgős személy érkezik, a mozdony talán az M41 2198-as.

KNAA34, 4A






Várakozás közben megbeszéljük a vasút és a világ ügyes-bajos dolgait.

KNAA34, 2A


KNAA34, 3A



Lassan elgurult mellettünk a gyomirtó vonat, élén az M44 097-es.





KNAA34, 8A


KNAA34, 11A


Az éber vasúti dolgozó azt kiabálta: "Tilos fényképezni!". Gyorsan körülnéztem, van-e rendőr a környéken, ezen túl 1988-ban már a bekiabálás más intézkedést nem kívánt.





KNAA34, 9A



KNAA34, 8A


A Hernyó továbbra is késett, ezért a szabadidőnk kulturált eltöltése mellett döntöttünk.

KNAA34, 7A





Aztán végre megérkezett.

KNAA34, 13A











           A címer a motorkocsin

KNAA34, 14A


A Ganzosok egyik kedvenc elfoglaltságukat űzték, kártyáztak.

KNAA34, 15A



Indulás előtti megbeszélés

KNAA34, 16A





Az új vonat nagy érdeklődést váltott ki a szakemberek körében, ilyenkor a vasútbarát a hátsó vezetőállásra szorul.

KNAA35, 3





Szerencsére a helytelen vágányon haladtunk, így úgy látszik, mintha elöl ülnék, sőt... Persze szemfülesebb olvasók kiszúrhatják az alapjeladó állását.

KNAA34, 17A





Száguldunk

KNAA34, 23A



KNAA34, 21A



Vácra érkezve a Ganzosok konzíliumot tartanak a vonat körül,

KNAA35, 005




majd hozzálátnak.

KNAA35, 004



Hazafelé Landler Jenő Járműjavító (ma Istvántelek) megállónál találkoztunk az M41 2107 Csörgővel egy veresi vonattal

KNAA35, 009




Rákosrendezőn a V43 1182 egy szobi személlyel

KNAA35, 010




    

A Nyugatiban először az Állatkerti csonkába álltunk, aztán az 1-es Hernyó a Motorszínbe ment.

KNAA35, 011                                                                                                            KNAA35, 012







  • György Villányi: Hungarian Motive Power  [1]
  • Magyar vasúttörténet 1846 - 2000  [2]
Tomori László

2018. január 22.