|
Ceglédre, az első Hernyóhoz |
1988. május 13-án Ceglédre utaztunk, hogy ott találkozzunk az 1-es, akkor egyetlen BDVmot villamos motorvonattal, becenevén Hernyóval, és azzal menjünk Vácra. |
A négy járműből
álló motorvonat neve addig volt Hernyó,
amíg több ilyen nem készült, és a
szabvány vonat két motorvonat-egység, 8
jármű lett. Ezután a szimpla egységet Kukacnak
hívták. A BDVmot villamos motorvonatot a Ganz-MÁVAG gyártotta 1988 és 1990 között, 20 készült belőle. A motorkocsi tengelyelrendezése B' B', teljesítménye 1520 kW. A vonat legnagyobb sebessége 120 km/h. A motorkocsi súlya 65 t, a vonaté 187 t, legnagyobb tengelyterhelése 18 t. A másodosztályú kocsikból álló vonatban 344 ülőhely +12 lehajtható ülés van. Erre a motorvonatra vártunk Cegléden. A Hernyó késett, közben folyt az állomás megszokott élete. |
Gyorsvonat érkezik Szolnok felől az
V. vágányra a V63 045-ös Gigant
vezetésével. A postakocsin
Budapest-Nyíregyháza tábla van, de
valószínű, hogy a vonat Budapestre megy. KNAA34, 4A Elnézést kérek a Főfotó negatív hívási "technológiájáért". |
A gyors el, közben Csörgős
személy érkezik, a mozdony talán az M41 2198-as. KNAA34, 4A |
Várakozás közben megbeszéljük a vasút és a világ ügyes-bajos dolgait. KNAA34, 2A |
KNAA34, 3A |
Lassan elgurult mellettünk a
gyomirtó vonat, élén az M44 097-es. |
KNAA34, 8A |
KNAA34, 11A |
Az éber vasúti
dolgozó azt kiabálta: "Tilos fényképezni!".
Gyorsan körülnéztem, van-e rendőr a
környéken, ezen túl 1988-ban már a
bekiabálás más intézkedést nem
kívánt. |
KNAA34, 9A |
KNAA34, 8A |
A Hernyó továbbra is
késett, ezért a szabadidőnk kulturált
eltöltése mellett döntöttünk. KNAA34, 7A |
Aztán végre
megérkezett. KNAA34, 13A |
A címer a motorkocsin KNAA34, 14A |
A Ganzosok egyik kedvenc elfoglaltságukat űzték, kártyáztak. KNAA34, 15A |
Indulás előtti
megbeszélés KNAA34, 16A |
Az új vonat nagy érdeklődést váltott ki a szakemberek körében, ilyenkor a vasútbarát a hátsó vezetőállásra szorul. KNAA35, 3 |
Szerencsére a helytelen vágányon haladtunk, így úgy látszik, mintha elöl ülnék, sőt... Persze szemfülesebb olvasók kiszúrhatják az alapjeladó állását. KNAA34, 17A |
Száguldunk KNAA34, 23A |
KNAA34, 21A |
Vácra érkezve a Ganzosok
konzíliumot tartanak a vonat körül, KNAA35, 005 |
majd hozzálátnak. KNAA35, 004 |
Hazafelé Landler
Jenő Járműjavító (ma Istvántelek)
megállónál találkoztunk az M41 2107 Csörgővel egy veresi
vonattal KNAA35, 009 |
Rákosrendezőn a V43 1182 egy szobi
személlyel KNAA35, 010 |
A Nyugatiban először az Állatkerti csonkába álltunk, aztán az 1-es Hernyó a Motorszínbe ment. KNAA35, 011 KNAA35, 012 |
|
Tomori
László
2018. január 22. |