|
A 204-es gőzös a 100 éves vonattal a Dunakanyarba megy |
A vonat 1995. május 6-án
ment, úgynevezett "nosztalgia"
útra. Nem szeretem ezt a szót az ilyen útra
használni. Ki az ma, akinek élménye van akkor
régen, ilyen vonattal, ilyen kocsikkal utazni és
visszavágyódása, nosztalgiája van ez iránt? Nyilván már
nem él ilyen ember. |
Az
ilyen utat históriai utazásnak hívom. Ilyen
útra ment a 204-es mozdony a 100 éves kocsikkal a
Vác - szobi vonalra. A mozdony reggel betolta a kocsikat az Északi Fűtőházból a Nyugtatiba, aztán elment a vonattal útjára a Dunakanyarba. Délután visszajött a vonat, majd a mozdony betolta a kocsikat a fűtőházba, magam is vele tartottam. |
A
220-as mozdony Összesen 201 darabot gyártott a MÁV Gépgyár 1881 és 1905 között. A 2'B-n2, 1800 mm hajtott kerékátmérőjű mozdony a MÁV első gyorsvonati gőzmozdony típusa volt. 1911 előtt Ia osztályú volt, később 220-as sorozatszámot kapott. A 44.9 t szolgálati súlyú, 13,7 t tengelyterhelésű gőzös az első vasúti számát, a 204-et kapta. Kivonat [2]-ből |
A 204-es gőzös betolja a 100
éves vonat kocsijait a Nyugatiba |
A vonat indul a Dunakanyarba |
Visszaérkezik a Nyugatiba |
A mozdony kitolja a vonatot a
Nyugatiból az Északi Fűtőházba. Áthalad Rákosrendezőn, ott még kinn áll a 424,005-ösnek nevezett gőzös |
Források:
|
Tomori
László 2022 szeptember 26. |
|