Magyar vasutak > A MÁV daruk



A MÁV baleseti daruinak néhány műszaki adata és közlekedése a 70-es években





















   Amerikai vasúti daruk akcióban




A Lehigh Valley vasúttársaság daruja egy sor, Reading hűtőkocsit helyez vissza a vágányra, [3]-ból. A baleset helyszíne és időpontja mára ismeretlen.






A baleseti daru a Lehigh Valley legmagasabb hídját bontja, a hálózat Elmira & Cortland szárnyvonalon, a New York állambeli Swartwood közelében, 1938-ban. Az utolsó vonat az év júniusában indult Elmirából.  
L.L.Jackson gyűjteménye, [2]-ből






1965. december 26-án, kevesebb mint két hónappal az LV és a CNJ pályahasználati egyezménye után egy keletre tartó CNJ tehervonat frontálisan ütközött egy nyugat felé haladó LV vonattal, az LV Laurel Run vonalán, Philadelphiában. Az ütközés kilenc dízelmozdonyt érintett.
Edward S. Miller felvétele [3]-ból.



Az igazán modern daruk, egy hirdetés a TRAINS-ből:



Négy Big John vasúti daru billent függőleges helyzetbe egy siklott mozdonyt, úgy, hogy megóvja a költséges felépítményt. Érdekes, hogy a vasúti daruk lánctalppal a talajon mozognak. Reméljük, vasúton viszik őket a munka színhelyére.    [4]





Források:

 

  • Diesel villamos vasúti daruk közlekedtetési feltételei  [1]
  • VASÚT 1965. [2]
  • Robert F. Archer: Lehigh Valley Railroad [3]
  • A Trains 2013. áprilisi száma [4]
manhattani

2013. április 8.










Világvasutai > Magyar vasutak >A MÁV daruk adatai és közlekedése