Magyar vasutak 



A 109-es, Bobó előfogattal áthúz Vácon




2000. július 20-án. A Bobó a hangjából itélve dolgozott, a 109-es pedig erősen füstölt. Nyugdíjas mozdonyvezető barátom mondta, hogy ilyenkor a vontatott gőzösnek is dolgoznia kell. 1 - 1,5 atmoszfélra tolattyúnyomás célszerű, mert ilyenkor van kenése a gőzösnek, és a dugattyú nem "lötyög", a gőznyomás zárva tartja a holtjátékot.

Tehát előfogatoláskor is tüzelni kell a gőzösön. Ez esetben is ez történt, és épp Vác állomás bejáratán tüzeltek rá, aminek hatására az állomás masszív füstfelhőbe borult. Legyünk jóhiszeműek: azért épp akkor került friss szén a tűzre, mert Vác után emelkedni kezd a pálya és jól jött a segítség a Bobónak.









Világvasutai > Magyar vasutak > A 109-es áthúz Vácon