Világvasutai >  Magyar vasút > M61, a Nohab > 001 - 005



M61 001

1988. augusztus 20.

Akkoriban nyáron, ahogy véget ért a vonat- fűtési szezon, sok Nohabot leállítottak Tapocán és Szergejek vitték a személy- vonatokat.



001, ugyanakkor, ugyanott.



Szintén.



Ugyanakkor, ugyanott, egy másik Nohab-fényképezővel.



1989. április 30.

Ez valaha jellemző kép volt a Déliben.




1999. december 26-án, Tapolcán a sorban.



Ugyanakkor, közelebbről,




és a másik oldalról.



2000. március 12-én, az Északi Fűtő- házban (lánykori nevén Hámán Kató).



M61 002

1988. május 17.

Déli.





1988. augusztus 20.

Tapolca.




1988. augusztus 20.

Tapolcán.



1988. december 16-án, a Déliben.



1988, december 25-én a Déliben, a lemenő nap fényében.



1989. október 14-én, vonattal érkezett a Délibe.



1990. február 18.

Akkor még nem volt ritkaság a Nohab a Déliben. 



Ugyanaznap, egy másik vágányon.



M61 003

1988. június 14-én.

Gyorsvonattal érkezett a Délibe.




1988. július 23.

A Déliben, az egyik, ún. Beszkárt- vágányon. (A Beszkárt volt valaha a BKV.) Ez volt a kapcsolat a vasúti és az utcai villamos vágánya között.




Ugyanakkor, ugyanott.



1988. július 31-én vonat érkezik a Délibe.



1988. augusztus 17-én az alagút felől érkezik.




1988. augusztus 17-én egy, a Déliből induló vonat élén,




és ahol leszálltam a vonatról. Nem emlékszem pontosan, talán Balatonfüred, de nem biztos.



M61 004

1988. augusztus 20.

Ez a Nohab fényes karriert futott be, ami végül oly szomorúan ért véget. Itt még a tapolcai sorban áll, csillagos ruhában...



M61 004 a mindennapi robotban, vonattal Kelenföldön 1993 nyarán      



1994. április 15-én, immár szebb ruhában, a Déliben.



Ugyanakkor, ugyanott. Többen csodálják...



Úgy sejtem, 1994-ben és láthatóan nyáron, a szolnoki fűtőházban.



1998. május 25-én Balatonfüreden, szép különvonattal.




1996. július 14-én az angyalföldi vonat- parádén.



Már akkor is ritka kép, Nohab a Nyugatiban, egy kora reggeli különvonat élén. Sajnos időpont ismeretlen.




A 4-es Nohab pályájának szomorú vége, a baleset után a mozdonyszekrény Tapolcán, 1999. december 26-án.



Levágott szekrény-véggel.



M61 005

Erről a mozdonyról valamiért kevés képem van, talán mert ritkábban járt a Délibe. Itt 1988. augusztus 20-án Tapolcán áll a sorban.



Egy nem saját kép: valamikor a 80-as években fénykép készült egy Nohabról és egy Szergejről az akkor Hámán fűtőház víztornya tövében. Sajnos nem tudom, ki a fényképész, remélem, nem haragszik, hogy idetettem a felvétele reprodukcióját. Ha olvassa ezt, kérem, jelentkezzen, a honlap email címe a kezdőlapon.





Nohab (is) alkatrészek a tapolcai szín fala mentén 1990. július 3-án.

A falon nem a Földközi-tengeri part térképe van, hanem lejött a vakolat. A meglepően tiszta ablaküveg mögött az 1- es Nohab oldala látható.



Hogy tud nézni egy Nohab..



.

Ez nem egy szétnyomott amőba makró képe, hanem ilyen
alakban válik el a Nohab szélvédőjének a ragasztása..

2004. április 4...-ről szóljon az ének!





Nem is Nohab után indultam, Palota-Újpestről a veresi vonal mentén gyalogoltam, amikor ismerős dízelmorgást hallottam a hátam mögül. Röptében épp meg tudtam lőni a Nohabot a kormányzati különvonat kocsijaival, 1990. február 18-án. Azt sem tudom, hányas, akkor még több lehetőség volt.



                                                                                                                                                                  Tomori László

                                                                                                                                                                   2011. április 3.