Világvasutai > Magyar vasutak > A V41 és a V42


V41  és  V42, a Leók



Kevés ilyen dolgozó géppel találkoztam. Mikor fényképezni kezdtem a vasutat, már erősen terjedtek a V46-os Szöcskék. De azért néhányat még lehetett látni, egyikük gyakori elfoglaltsága volt a "prolivonat", a Kőbánya-felső és Ferencváros között járó, általában egy kocsis szolgálati vonat.



V41 523

1996. június 16-án Miskolcon.
Az egyetlen fényképem akkor még talán dolgozó V41-esről.


V42 001

1989. július 1-én kedvenc elfoglaltságában, a prolivonat indulására vár Kőbánya-felsőn.




Talán épp a prolivonatát járja körül Kőbánya-felsőn.


Itt pedig Ferencvárosban, 1989. szeptember 17-én.
Itt nem járt körbe a mozdony, begurult a vonattal Nyugati rendezőre, onnan kitolt a személypályaudvarra a végpont felé, aztán beállt a személypályaudvar valamelyik nem átmenő vágányára, és hamarosan indult is vissza Kőbánya-Felső felé.


V42 517

2000. június 4-én,
Szolnokon,
immár átminősítve VF25 fűtőgéppé,


ugyanakkor, ugyanott, a másik oldalról,


és 2001. április 23-án.
Nem lett jobb az állapota...


V42 520

1988. március 27.
Egy igazi dolgozó V42
Rákosrendezőn, tolatott és gurított.
A vezér panaszkodott, hogy ha beállt két tehervonat közé, nagyon erős volt a visszavert zaj.


A primadonna V42 527.

2000 májusában,
Hatvanban,
a Nosztalgia Kft. kikent-kifent látványmozdonya


V42 533

Ez is valóságos dolgozó mozdony volt 1990. július 7-én,
úgy emlékszem, Békéscsabán, de ez nem biztos.


V42 535

1988. július 26-án,
a Nyugatiban, Cs1 (csarnok 1-es) szolgálatban.
Ez nem prolivonat, a Leó védőkocsival tolatott, mert annak volt lépcsője, amire a tolatási dolgozó felléphetett.


Ugyanakkor, ugyanott, ugyanazt teszi.


V42 541

1988. augusztus 12-én,
a Nyugatiban,
Cs1 szolgálaton.


Ugyanakkor, ugyanott.

Szombaton gyakran a mosótartalék Dácsia volt a Cs1 is, de vasárnap este mindig Leó, később Szöcske, mert azok épeszű időn belül fel tudták tölteni a hosszú "birodalmi" vonatot levegővel.


VF 4

a Keletiben,
1990. június 10-én.


VF 07

2001. április 30-án,
Józsefvárosban.


Részletkép a József-beli VF 07-ről.


VF 18

1989. október 1-én.


A fűtő páros a Déliben,
2000. augusztus 6-án.


E páros alól még a forgóvázakat is kiszedték,
1990. július 21-én állnak itt,
akkor talán még más dolgozó gépek alá tették a futóművet.





                                  Ennyi képem maradt szegény masinákról.

                                                                                                                                 manhattani

                                                                                                                                   2011. június 1.