Régi Piko Nohab modellek |
A régi Piko 70-es, 80-as évekbeli katalógusának 1] [dísze volt a cirmos festésű MÁV-os Nohab modell. Bár nyögte az akkori gyártástechnológia minden nyűgét, két motorjával és közvetlen fogaskerék-áttételével bivalyerős mozdony volt. Nehéz vonattal volt, hogy 1,6 A-t is felvett a mozdony. |
A cseh, lengyel és magyar nyelvű katalógusban a Co' Co' tengelyelrendezés az igazi mozdonyra vonatkozik. |
A
dánok számára készült Nohab
modelljének képe sokkal kisebb, mint a magyaré az
NDK katalógusban. Hiába, reakciós burzsuj
ország, pláne ott a királyi korona a vasút
emblémájában, nem csoda. Az általunk Nohabnak nevezett mozdonyok első példányait a dán vasút számára gyártotta a Nydquist & Holm A.B. |
Az NDK-beli Piko gyár kiadta a
mozdonyt belga vasúti festéssel is. "A műszaki kivitelezés azonos az 5/6004-es modellével" - írja a katalógus. A régi Piko modellek abban az időben két kivitelben készültek: a régi konstrukció hajtása gumiszíjas volt, az újabb kivitel fogaskerekes (ysenyerkesz közlése). Gyerekkoromban apámmal néztük a mozdonyokat az akkor Märklinnek nevezett boltban a Váci utcában. Az eladó hanyatt fordított egy zöld Nohabot, lepattintotta a tengelyhajtást fedő lapocskát és mutatta, hogy ennél gumigyűrűk hajtják a tengelyeket. "Így fürgébb!" - mondta. |
Források:
|
manhattani
2013.május 29. |